افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های خونی

    کد خبر :665702

مدیرکل جدید انتقال خون استان تهران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش یافته و شرایط خاصی چون آلودگی هوا وجود دارد که تمایل مردم برای اهدای خون را کاهش می‌دهد، گفت: اما با این وجود هم می‌توان اقدامات انجام داد که خون مورد نیاز مراکز درمانی تهران فقط از طریق اهداکنندگان استان تهران تامین شود.

دکتر مرتضی طباطبایی- مدیرکل سابق انتقال خون استان تهران در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید انتقال خون استان تهران، گفت: طی این مدت فقط وظایفم را انجام دادم و هر دستاوردی که ایجاد شد، با کمک همکارانم در انتقال خون استان تهران بود.

وی افزود: بالاخره هر آمدنی یک رفتنی دارد و معتقدم که دوران مدیریت باید مقطعی باشد تا افراد جدید با ایده‌های جدید بیایند. یکی از شعارهایم از ابتدای ورودم به انتقال خون استان تهران اعتقاد به تغییر بود که می‌تواند منجر به رشد و تحول شود. ما سربازان سازمان انتقال خون هستیم و هر کجا که نیاز باشد، فعالیت می‌کنیم. در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که به همت و کمک مضاعف همه نیاز است. در عین حال باید بتوانیم صرفه‌جویی کنیم تا به خوبی پیش رویم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مهدی‌زاده – مدیرکل جدید انتقال خون استان تهران نیز در این مراسم، گفت: توفیقی حاصل شد که بعد از مدیریت پایگاه انتقال خون کرمان و البرز، امروز در پایگاه انتقال خون استان تهران باشم. استان تهران ظرفیت‌های زیادی دارد و امیدوارم بتوانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم اقداماتی بزرگ و حتی در حد معجزه انجام دهیم. برای ارتقای جایگاه انتقال خون استان تهران به تلاشی مضاعف نیاز است.

مهدی‌زاده با اشاره به مهم‌ترین محورهای برنامه‌هایش در انتقال خون استان تهران، ‌ گفت: مهم‌ترین محور برنامه‌هایم بحث تکریم اهداکنندگان خون است. سرمایه اصلی ما مردم اهداکننده خون هستند تا بتوانیم با کمک آنها خون و فرآورده‌های خونی را جمع‌آوری کرده و به دست بیماران برسانیم. برنامه دیگری که مورد تاکیدم است، توجه به نیروی انسانی سازمان است. نیروی انسانی توانمند باید مورد توجه قرار گیرد. اقدام به توانمندسازی نیروها نیز حتما در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به نظر من پایگاه انتقال خون استان تهران در یک بازه دو ساله می‌تواند به جایگاهی برسد که خون مورد نیازش را فقط از طریق اهداکنندگان استان تهران تامین کند، نه اینکه بخواهیم از مراکز سایر استان‌ها خون دریافت کنیم. هرچند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش یافته و شرایط خاصی چون آلودگی هوا وجود دارد که تمایل مردم برای اهدای خون را کاهش می‌دهد، اما با این وجود هم می‌توان اقداماتی انجام داد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه بحث مدیریت مصرف خون نیز حتما مورد توجه‌مان قرار دارد، گفت: به حوزه‌های فرآورده‌های خونی جدید هم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و حداکثر پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی را با روش فرزیس تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حتما از ظرفیت رسانه‌ها که همیشه یار و یاور سازمان انتقال خون بوده‌اند هم در این راستان استفاده می‌کنیم، گفت: بعد از ۱۴ سال بنده مجددا به جای دکتر طباطبایی آمدم و امیدوارم بتوانیم به خوبی در این حوزه عمل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید