افزایش قیمت محصولات لبنی پرمصرف ممنوع است

    کد خبر :295142

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی منوط به موافقت کارگروه تنظیم بازار است.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما؛ علیرضا رستمی، با بیان این مطلب، گفت: پرونده تخلف واحد هایی که نسبت به افزایش قیمت محصولات لبنی اقدام کرده اند برای برخورد قانونی لازم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و احکامی نیز صادر شده است و در صورت تداوم تخلفات نیز پرونده های جدیدی تشکیل و به آن سازمان ارسال می شود.

وی بیان کرد : از آنجا که لبنیات پر مصرف در زمره کالاهای گروه یک مصوبه ستاد هدفمند سازی یارانه ها قرار گرفته است لذا هرگونه تغییر قیمت این اقلام باید بر اساس مفاد مصوبه فوق الذکر انجام شود.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت با اشاره به درخواست افزایش قیمت شیرخام و سایر هزینه های تولیدی از سوی واحدهای لبنی تصریح کرد : با توجه به لزوم محاسبه و لحاظ تاثیر آن در قیمت تمام شده محصولات لبنی، این سازمان نسبت به محاسبه و برآورد قیمت محصولات لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) بر اساس اسناد و مدارک واحدهای تولیدی منتخب و طبق ضوابط قیمت‏گذاری اقدام و حاصل آن را برای تصمیم‏گیری به کارگروه تنظیم بازار ارایه داده است.

این مقام مسوول در پایان گفت: از هموطنان درخواست می کنم هرگونه تخلف گرانفروشی را از طریق تلفن ۱۲۴به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و یا سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید