پرش به محتوای اصلی

افزایش طول عمر با مصرف پروتئین‌های گیاهی

کد خبر 733732
افزایش-طول-عمر-با-مصرف-پروتئین‌های-گیاهی

محققان دانشگاه تهران عنوان می‌کنند: «یافته‌های ما نشان می‌دهد مصرف پروتئین گیاهی به راحتی با جایگزینی به جای پروتئین‌های حیوانی قابل افزایش است و می‌تواند تأثیر زیادی بر طول عمر داشته باشد.»

به گفته محققان، رژیم غذایی سرشار از پروتئین‌های گیاهی نظیر حبوبات، غلات کامل و مغزیجات آجیلی، با کاهش ریسک دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است درحالیکه رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی با بروز شماری از مشکلات سلامت مرتبط است.

آشنایی با ۱۰ ماده‌ی غذایی حاوی پروتئین گیاهی

در این مطالعه، محققان ۳۲ تحقیق قبلی در مورد خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سرطان و هر علت دیگری را در افراد بالا ۱۹ سال بررسی کردند.

در طول مدت ۳۲ سال، بالغ بر ۱۱۳ هزار مرگ در بین بیش از ۷۱۵ هزار شرکت کننده حاضر در مطالعه روی داده بود. مصرف زیاد تمام پروتئین‌ها با کاهش ریسک مرگ به هر دلیلی مرتبط بود.

مصرف پروتئین گیاهی با ۸٪ کاهش خطر مرگ ناشی از هر علت و کاهش ۱۲٪ خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی همراه بود. مصرف پروتئین حیوانی با خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سرطان ارتباط معناداری نداشت.

نتایج همچنین نشان داد دریافت ۳ درصد انرژی بیشتر از پروتئین‌های گیاهی با کاهش ۵ درصدی ریسک مرگ به هر دلیلی مرتبط است.

«احمد اسماعیل زاده»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، در این باره می‌گوید: «دلایل احتمالی مربوط به تأثیرات مفید پروتئین‌های گیاهی شامل کاهش فشارخون، کلسترول و میزان قندخون است که به کاهش خطر مشکلاتی نظیر بیماری قلبی و دیابت نوع۲ کمک می‌کند.»

به گزارش مهر، محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند اما به افزایش مصرف پروتئین‌های گیاهی هم اذعان می‌کنند.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.