افزایش شاخص سهام های آسیایی و اروپایی

    کد خبر :890941
افزایش شاخص سهام های آسیایی و اروپایی

بازارهای آسیایی پس از بازگشت غافلگیرکننده شاخص‌ها وال استریت سهامشان رشد داشته زیرا سرمایه گذاران تأثیر طولانی مدت تحریم‌های شدید غرب علیه روسیه را در نظر گرفته‌اند.

به نظر می‌رسید که بازارهای سهام اروپا از آسیا پیروی کند، حتی در حالی که روسیه حملات خود را با وجود محکومیت‌های جهانی افزایش می‌دهد، در بازار سهام شاهد افزایش معاملات فوری و رشد ۰.۷۸ درصدی سهام اف تی سی ای، و رشد ۱.۵۶ درصدی سهام آلمان هستیم؛ از طرف دیگر سهام‌های اروپایی عمدتاً ۲.۲ درصد رشد را به خود دیده‌اند.

اما برخلاف بازارهای آسیایی و اروپایی بازار سهام آمریکا با کاهش محسوسی روبرو بوده است به طوری که این بازار به طور متوسط متحمل کاهش ۰.۶۱ درصدی سهام بوده و حتی شاخص‌های نزدک نیز کاهش ۰.۹۲ درصدی را تجربه کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران می‌گویند که تحریم‌های ایالات متحده، اروپا و تعدادی دیگر از کشورها آنقدر قوی نیست که بازارها تحت تأثیر شدید آنها قرار گیرند.

در حالی که کشورهای غربی تلاش‌های خود را برای محدود کردن و تحریم روسیه برای انجام تجارت، مسدود کردن دارایی‌های بانکی و قطع فعالیت شرکت‌های دولتی، قطع ارتباط روسیه با سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت و هدف قرار دادن صادرات نفت و گاز این کشور را در پیش گرفته‌اند که بهبود بازارهایشان کمک کرده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵۷ درصد افزایش یافت، شاخص ترکیبی شانگهای ۰.۵۷ درصد و نایکی ژاپن ۱.۲۷ درصد رشد کردند. شاخص KOSPI کره جنوبی ۱.۰۱ درصد افزایش یافت با این حال شاخص هنگ کنگ و سهام استرالیا پس از شروع قدرتمند در اوایل هفته به ترتیب ۰.۴۴% و ۰.۰۳% کاهش یافتند.

به گزارش مهر، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه دوباره افزایش یافت، به طوری که نفت خام برنت با ۲ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۲.۷۱ درصد افزایش به ۹۵.۵۳ دلار رسید، اگرچه هر دو شاخص از بالاترین سطح خود فاصله داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید