اعزام تیم فوتبال نابینایان ایران به بازی‌های چندجانبه آلمان

  • ورزشی
  • جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۳۷
    کد خبر :900193
اعزام تیم فوتبال نابینایان ایران به بازی‌های چندجانبه آلمان

سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران با اشاره به اینکه دفاع این تیم از عنوان قهرمانی که در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره بدست آمد کار سختی است، اعلام کرد: به منظورآمادگی بیشتر برای شرکت در این بازی‌های مهم ،تیم ملی به بازی‌های چند جانبه آلمان اعزام شود.

جواد فلفلی روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین مرحله اردوی آمادگی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران در شیراز در مصاحبه با ایرنا گفت: بازی‌های چند جانبه آلمان از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود که تیم های آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایران درآن شرکت دارند و به صورت دوره ای با هم بازی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم این اتفاق بیفتد و تیم ملی که مدت هاست از شرایط مسابقه و تمرین دور بوده است دربازی‌های چند جانبه آلمان شرکت کند و هم اینک هم محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان پیگیراعزام تیم ملی به این مسابقات است که جای تشکر دارد.

فلفلی با اظهار اینکه تیم ملی برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانژو چین آماده می شود، افزود: کمیته پارالمپیک در رتبه بندی، تیم ملی فوتبال پنج نفره را نقره ای محسوب کرده برای همین هم ۱۱ مرحله اردو در نظر گرفته است.

وی گفت: فدراسیون نابینایان با توجه به اینکه تیم ملی مدت ها از مسابقه و تمرین دور بوده جمعا ۱۴ مرحله اردو در نظر گرفته است که هم اینک سومین مرحله را در شیراز پشت سر می گذاریم.

سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران ادامه داد: پیشتر ۲ مرحله اردو در شهرستان محلات برگزار کردیم و از ۱۵ فروردین لغایت ۲۳ همین ماه سومین مرحله را در زمین اختصاصی نابینایان ورزشگاه پارس با حضور ۱۳ بازیکن و دست اندرکاران تیم ملی پشت سرمی گذاریم.

استان فارس در تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران پیشرو است

فلفلی با بیان اینکه استان فارس در اردوی تیم ملی با داشتن ۶ بازیکن و یک مربی بیشترین سهمیه دارد و پیشرو است، اظهار داشت: فوتبال نابینایان زیر ساخت های خاص خودش دارد از این رو زمین اختصاصی ورزشگاه پارس که استاندارد پیش بینی شده است، مشکلاتی از جمله نداشتن سرویس بهداشتی و رختکن دارد که از مسئولان ورزش فارس می خواهیم کمبودها را بر طرف کنند چرا که فارس قطب فوتبال نابینایان ایران است.

وی ادامه داد: از آنجا که فدراسیون نابینایان زمین اختصاصی شیراز به عنوان یک پایه در نظر گرفته است که می تواند به عنوان یک کمپ میزبان مسابقات بین المللی باشد لازم است مسئولان استان فارس به ویژه استاندار ورزش دوست حمایت کنند تا کمبودهای این ورزشگاه برطرف شود چرا که با تکمیل شدن آن بهترین کمپ ایران می شود.

مسئولان بیایند توانایی بازیکنان را ببینند

سرمربی تیم فوتبال پنج نفره نابینایان ایران ازمسئولان استان فارس به خصوص سرپرست ورزش و جوانان خواست که در تمرین های این تیم حضور یابند و از نزدیک با توانایی وهنرهای بازیکنان آشنا شوند وبا تحقق این امر کمک خواهد شد تا بازیکنان با روحیه شاد تمرین ها را ادامه دهند و احساس تنهایی نکنند.

وی ضمن تشکر از فدراسیون نابینایان افزود: امکانات رفاهی اردوها عالی است و احساس رضایت داریم زیرا سه مرحله اردو شرایط خوبی داشته است، انصافا مسئولان تا آنجا که وظیفه داشتند به نحو شایسته ای همکاری کردند که می توان به تدارک برای اعزام تیم به بازی‌های چند جانبه آلمان اشاره کرد.

امیر پوررضوی، بهزاد زادعلی اصغر، مهدی طالعی، حسین رجب پور، صادق رحیمی، محمدرضا مهنی نسب، محمد امین رحیم زاده، احمدرضا شاه حسینی، حجت الله مزارعی، علیرضا بخت، علیرضا ایزدی، مرتضی کریمی و میثم شجاعیان ۱۳ بازیکن دعوت شده به این اردو هستند که زیر نظر جواد فلفلی به عنوان سرمربی و امیرحمزه زارع، محمدرضا شاد دل، محمدمهدی رفیعی به عنوان مربی تمرین خواهند کردند.

احمدرضا شاه حسینی، حجت‌الله مزارعی،علیرضا بخت، علیرضا ایزدی، مرتضی کریمی و میثم شجاعیان ۶ بازیکن استان فارس هستند و امیر حمزه زارع هم از شیراز مربی تیم ملی است.

بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانژو چین مهرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

تیم فوتبال نابینایان ایران در سال ۲۰۱۰ در بازی‌های پاراآسیایی گوانگ ژو چین نایب نایب قهرمان شد، در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ به مقام قهرمانی دست یافت و در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو( برزیل) هم نایب قهرمان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید