اعتراض بازنشستگان «حداقل بگیر» به عدم دریافت حمایت معیشتی

    کد خبر :661475
اعتراض بازنشستگان «حداقل بگیر» به عدم دریافت حمایت معیشتی

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی از اعتراض درصد زیادی از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی نسبت به عدم دریافت حمایت معیشتی دولت خبر داد.

 

علی دهقان کیا  در خصوص تخصیص بسته حمایت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت بسیاری از بازنشستگان با مراجعه به دفاتر کانون اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی اعلام کردند.

 

وی گفت: هفته گذشته جلسه ای با حضور ۲۲۰ نفر از زنان بازنشسته برگزار شد که در این جلسه ۸۵ درصد آنها که همگی حداقل بگیر نیز بودند اعلام کردند که این معیشت حمایتی را دریافت نکردند .

 

وی تاکید کرد: بر اساس صحبت‌هایی که با بازنشستگان انجام داده‌ایم و مراجعات روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به دفاتر کانون بازنشستگی ، این افراد نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی اعتراض داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

 

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی تاکید کرد: از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر و ۱۰ درصد نیست کمتر ازحداقل حقوق مصوب ماهیانه مستمری دریافت می‌کند نسبت به تخصیص حمایتی معیشتی اقدام کنند و اسامی دریافت کنندگان را اعلام کنند.

 

دهقان کیا همچنین در خصوص مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ، کشوری و لشکری گفت: متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان،بازنشستگان کشوری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بازنشستگان لشکری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بر این اساس مشاهده می‌شود که بازنشستگان تامین اجتماعی از همه گروه‌های دیگر حقوق کمتری دریافت می کنند این درحالی است که درصد زیادی از آنان حمایت معیشتی دولت را نیز دریافت نکرده اند.

 

وی گفت: بر اساس اعلام مسئولان افزایش قیمت بنزین باعث تورم ۵ درصدی خواهد بود و این ۵ درصد در صورتی که درست باشد ماهیانه ۱۱۰ هزار تومان از حقوق بازنشستگان را می‌گیرد و قدرت خرید آنها را پایین می آورد .

 

به گفته وی، تاثیر افزایش قیمت بنزین بر زندگی بازنشستگان بیش از سایر اقشار جامعه با توجه به مشکلاتشان مشاهده می‌شود به همین دلیل امیدوارم مسئولان راهکارهایی برای جبران این موضوع در نظر بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید