اظهارات ضدایرانی جدید متیس در گفتگو با خبرنگاران

    کد خبر :292548

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری ادعا کرد انصارالله یمن در ماه آوریل با موشکی که از ایران تحویل گرفته بود، به کشتی عربستان سعودی حمله کرد.

در 2 آوریل نیروهای انصارالله یمن در واکنش به حمله هوایی ائتلاف سعودی به حدیده یمن، که منجر به جان باختن چندین شهروند بی گناه شد، سعی کردند یک کشتی نفت کش عربستان سعودی را هدف حمله موشکی قرار دهند.

متیس در اظهارات بی اساس خود ادعا کرد: «وقتی می بینیم حوثی ها با موشک هایی که از ایران گرفته اند به یک کشتی نفت کش حمله می کنند، وجود تهدیدات امنیتی درخصوص حمل و نقل دریایی در دریای سرخ واضح و آشکار خواهد بود. اگر ما چنین اقداماتی را تحت کنترل درنیاوریم، عواقب آن ناچیز نخواهد بود.»

وزیر دفاع آمریکا در بخشی دیگر از مصاحبه خود با خبرنگاران گفت علی رغم افزایش تنش ها میان پکن و واشنگتن، این کشور به تمرینات نظامی خود در دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد. متیس اظهار کرد: «ما به تمرینات نظامی خود ادامه خواهیم داد. به نظر می رسد تنها یک کشور سعی خواهد داشت از این تمرینات جلوگیری کند یا خشم خود را از آن ابراز نماید.»

متیس در ادامه گفت چین علی رغم وعده شی جین پینگ در خصوص نظامی نکردن جزایر مورد مناقشه در ماه های اخیر نیروهای نظامی خود را به این منطقه وارد کرده است.

تقابل واشنگتن و پکن در دریای جنوبی چین در حالی است که دو کشور در حوزه تجاری نیز اختلافات بسیاری با یکدیگر دارند. دریای جنوبی چین یک منطقه مورد مناقشه است که کشورهای بسیاری از جمله چین، فیلیپین، تایوان، ویتنام و… بر سر مالکیت بر آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند. اوایل ماه جاری میلادی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در مورد دریای جنوبی چین به طور مستقیم با پکن گفتگو کرده و در خصوص پیامدهای کوتاه مدت و طولانی مدت اقدامات چین به این کشور هشدار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید