اطلاع پتروشیمی‌ها از روزنه‌های دور زدن تحریم‌ها

    کد خبر :461261

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: واحدهای پتروشیمی کشور راه‌های دور زدن تحریم را بلدند و شرایط بین‌المللی کنونی کشور خللی در فعالیت واحدها ایجاد نمی‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، بهزاد محمدی، با اشاره به این‌که شرایط بین‌المللی کنونی ایران محدودیت‌هایی را برای صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است، اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی راه‌های بسیار خوبی را برای حل مسائل و محدودیت‌های خود پیدا کرده‌اند و تلاش می‌شود به مشکل خاصی برخورد نکنند.

وی با بیان این‌که وزیر نفت با جدیت، پیگیر موضوع تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی است، افزود: تأمین سرمایه از طریق فروش اوراق مشارکت اسلامی در حال پیگیری است و هر هفته نشست‌های آن در دفتر وزیر نفت برگزار می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: امیدواریم تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی از طریق فروش اوراق مشارکت در ماه‌های آتی به سرانجام برسد تا بتوانیم بخشی از مشکلات مالی طرح‌ها را رفع کنیم.

محمدی با اشاره به این‌که ماهشهر قطب نخست پتروشیمی ایران است، گفت: کیفیت و تنوع بالای محصولات زنجیره ارزش در واحدهای پتروشیمی منطقه ماهشهر بسیار بااهمیت و ارزشمند است.

وی با بیان این‌که تخصیص زمین به طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی یکی از مواردی است که در منطقه ماهشهر پیگیری می‌شود، ادامه داد: زمینی به‌منظور توسعه فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نظر گرفته شده و در برنامه‌ریزی انجام شده به همه جوانب زیست‌محیطی منطقه توجه کامل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید