اسکاری‌ها با فیلم «اولین مرد» جشنواره ونیز ۲۰۱۸ را افتتاح کردند

    کد خبر :358659

«دیمین شزل» کارگردان جوان آمریکایی که موفق شده بود با فیلم لالاند جایزه اسکار کارگردانی را کسب کند، توانست با فیلم «اولین مرد» ( First Man) در نمایش افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۸ هم بدرخشد و مورد توجه منتقدان و اهالی سینما قرار بگیرد.

این اتفاق در حالی افتاد که علاوه بر تحسین کارگردانی شزل، بازی «رایان گاسلینگ» و به خصوص «کلیر فوی»در این فیلم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نقد‌های مثبتی توسط منتقدان نام آشنای سینما درباره این فیلم در شب اول جشنواره ونیز منتشر شده است. فیلم «اولین مرد» درباره زندگی «نیل آرمسترانگ» فضانورد آمریکایی است که در ماموریتی با نام «آپولو» پا به کره ماه نهاد.

فیلم نامه «اولین مرد» را «جاش سینگر» برنده اسکار بهترین فیلم نامه برای فیلم «نورافکن» نوشته است که همکاری این دو چهره اسکاری نوید فیلم تحسین برانگیزی را حتی قبل از اکران آن در جشنواره ونیز می‌داد.

در این فیلم که براساس کتاب «اولین مرد زندگی نیل آرمسترانگ» اثر «جیمز هنسن» نوشته شده است، رایان گاسلینگ در نقش نیل آرمسترانگ و کلر فوی در نقش جنت شارون بازی کرده اند. تریلر‌های رسمی این فیلم که به تازگی هم منتشر شده است، زندگی خانوادگی این فضانورد آمریکایی و پرتاب او به فضا را به تصویر کشیده است که از نمایش‌های اولیه آن می‌توان متوجه شد که شزل، دورخیز دیگری برای جایزه اسکار بعدی خود کرده است.

فیلم سینمایی اولین مرد که توسط کمپانی پیکچرز ساخته شده است، قرار است در ۲۰ مهر ماه (12 اکتبر) به اکران عمومی برسد. علاوه بر رایان گاسلینگ و کلر فوری، در این فیلم؛ کوری استول، کایل چندلر، جیسون کلارک و برایان دارسی ایفای نقش کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید