اسپیس ایکس ۲ فضانورد را به ماه می برد

  • آرشیو
  • شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴
    کد خبر :802416
اسپیس ایکس ۲ فضانورد را به ماه می برد

اسپیس ایکس قراردادی با ناسا امضا کرده تا فضاپیمایی را بسازد که دو فضانورد را به ماه می برد.

ناسا قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری با اسپیس ایکس امضا کرده تا فضاپیمایی برای ارسال فضانوردان به ماه تا سال ۲۰۲۴ میلادی بسازد.

این در حالی است که اسپیس ایکس برای دستیابی به این قرارداد با بلو اوریجین (متعلق به جف بزوس) و شرکت داینستیکس (یک پیمانکار دفاعی) رقابت می‌کرد.

قرارداد مذکور مربوط به توسعه نخستین لندر تجاری مخصوص حمل فضانوردان و بخشی از پروژه آرتمیس است. به گفته ناسا این لندر ۲ فضانورد آمریکایی را به سطح ماه می‌برد. استیو یوجیک ( Steve Jurczyk) مدیر فعلی ناسا طی یک کنفرانس ویدئویی در این باره گفت: باید هرچه زودتر روی ماه فرود بیاییم. اگر آنها بتوانند موفق شوند شانس فرود روی ماه را در ۲۰۲۴ میلادی داریم.

به گفته ناسا موشک استارشیپ ناسا دارای یک کابین بزرگ و دو هوابند برای پیاده روی فضانوردان روی ماه است. همچنین ساختار آن چند بار مصرف است و سیستم فرود برای سفر به ماه، مریخ و دیگر نقاط فضا طراحی شده است.

به گزارش مهر، در همین راستا اسپیس ایکس ملزم است قبل از آنکه فضانوردان با لندر ماه سفر کنند، پرواز آزمایشی آن را انجام دهد. در پی این پیروزی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در توئیتر نوشت: ناسا عالی است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید