بازتاب ایران

اسپوتنیک: ایران موشک هسته ای آزمایش می کند/ نشنال اینترست: موشک های ایران می تواند بر هر هدفی غلبه کند/ رویترز: مذاکرات ایران و آمریکا به بن بست می رسد/ اوراسیاریویو: آیا معادن طلای ایران تحت کنترل چین است؟

    کد خبر :800254

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری رویترز و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون ایران موشک هسته ای آزمایش می کند، موشک های ایران می تواند بر هر هدفی غلبه کند، مذاکرات ایران و آمریکا به بن بست می رسد، آیا معادن طلای ایران تحت کنترل چین است؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ایران موشک هسته ای آزمایش می کند

در ماه های اخیر امیرحاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از توانمندی های موشکی ایران گفته است و اشاره کرده است که این توانمندی ها رو به افزایش است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: فرستاده اسرائیل می گوید ایران در حال آزمایش موشک های بالستیک با قابلیت هسته ای است.

در ادامه آمد است: اسرائیل این ادعای خود را طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نیز انتقال داده است و از وی خواسته است برای جلوگیری از تهدید صلح و امنیت بین المللی توسط ایران اقدام کند.

برنامه موشکی

در پایان این خبرگزاری به احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام و همچنین آماده شدن اسرائیل برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران، اشاره کرده است.

نشنال اینترست: موشک های ایران می تواند بر هر هدفی غلبه کند

برنامه موشکی ایران و دستاوردهای آن یکی از مسائل مورد توجه در رسانه های بین المللی بوده است. موضوع هسته ای و احتمال رسیدن ایران و آمریکا به یک توافق باعث شده است، توجه به برنامه موشکی ایران بیشتر شود.

نشریه نشنال اینترست ضمن پرداختن به توانمندی موشکی ایران نوشت: ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشک بالستیک در خاورمیانه است.

در ادامه آمده است: ایران مدعی ساخت موشک های هرمز1 و هرمز 2 است که برای استفاده در زمین و دریا طراحی شده اند و اگر ادعای ایران درباره توانایی این موشک ها درست باشد، این موشک ها اولین نمونه از نوع خود در دنیا هستند.

هرمز

در پایان این نشریه به بررسی فناوری موجود در انواع موشک های ایرانی پرداخته است و همچنین مدعی شده است ایران تمایل به استفاده از برنامه موشکی برای دستیابی به برتری در منطقه دارد.

رویترز: مذاکرات ایران و آمریکا به بن بست می رسد

نشست سه شنبه در وین بین ایران و کشورهای عضو برجام که با مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا نیز همراه بود، یکی از خبرهای مهم روزهای اخیر است.

خبرگزاری رویترز درباره خروجی این نشست نوشت: درگیری ایران و ایالات متحده درباره تحریم ها باعث شده است ایالات متحده احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات را بررسی کند.

ادامه می دهد: دو کشور مواضح سختی را برای گفتگوی غیرمستقیم در وین در نظر گرفتند، عمده مسائل در مسئله رفع تحریم ها و بازگشت دو طرف به تعهدات برجامی بود.

ایران و آمریکا

این خبرگزاری افزوده است: ایران خواهان لغو همه تحریم هایی است که توسط ترامپ ایجاد شده است و این را به صورت تدریجی نمی پذیرد. همچنین اشاره شده است که رهبری ایران لغو تدریجی تحریم های آمریکا را نمی پذیرد.

اوراسیاریویو: آیا معادن طلای ایران تحت کنترل چین است؟

قرارداد 25 ساله ایران و چین در هفته های اخیر جنجال های زیادی آفریده است. یکی از چالش ها درباره این قرارداد منتشر نشدن متن آن است که باعث شده است گمانه زنی ها درباره بندهای قرارداد افزایش پیدا کند.

در همین باره اندیشکده اوراسیاریویو نوشت: دو هفته پس از امضای توافق 25 ساله ایران و چین، صاحبان معادن طلای ایرانی در بخش خصوصی در مورد این که آیا این توافق کنترل کامل معادن را به چین واگذار کرده است یا نه شک دارند.

همچنین آمده است: چینی ها قبل از امضاء توافق نیز در بخش معادن ایران فعالیت هایی را داشته اند، اکثر معادن طلا دارای ذخایر عظیم توسط دولت اداره می شود.

ایران و چین

در پایان این اندیشکده مدعی شده است بخش زیادی از جامعه ایران با این توافق همراه نیستند و از آن رضایت ندارند و قرارداد با چین را نوعی فروش ایران تعبیر می کنند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید