بازتاب ایران

اسپوتنیک: اسرائیل با آمریکا و انگلیس درباره حمله به نفتکش گفتگو می کند/ دِ هیل: بایدن فشارها را افزایش می دهد/ نیویورک تایمز: بایدن قول داد توافق هسته ای ایران را بازگرداند/ اوراسیاریویو: آیا آمریکا می تواند از آشوب آب علیه رئیسی استفاده کند؟

    کد خبر :832210
کشتی اسرائیلی در دریای عمان

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دِ هیل، روزنامه نیویورک تایمز و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون اسرائیل با آمریکا و انگلیس درباره حمله به نفتکش گفتگو می کند، بایدن فشارها را افزایش می دهد، بایدن قول داد توافق هسته ای ایران را بازگرداند، آیا آمریکا می تواند از آشوب آب علیه رئیسی استفاده کند؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: اسرائیل با آمریکا و انگلیس درباره حمله به نفتکش گفتگو می کند

یک نفتکش ژاپنی که در اختیار میلیاردر اسرائیلی بوده است در آب های دریای عمان مورد حمله قرار گرفت است، که در این حمله تلفات جانی و مالی به سرنشینان تایید شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک درباره این موضوع نوشت: اسرائیل با آمریکا و انگلیس درباره حمله به نفتکش گفتگو می کند.

ادامه می دهد: انفجار روز پنجشنبه نفتکش تحت مدیریت اسرائیل در آب های دریای عمان رخ داد و دو خدمه آن کشته شدند.

افزوده است: این نفتکش بدون محموله از تانزانیا به امارات متحده عربی در حرکت بوده است.

همچنین اشاره کرده است اسرائیل تلاش دارد دولت های ایالات متحده و انگلیس را برای پاسخ به این حمله با خود همراه کند، اسرائیل ایران را عامل حمله معرفی می کند.

اسپوتنیک: اسرائیل با آمریکا و انگلیس درباره حمله به نفتکش گفتگو می کند

در پایان این خبرگزاری معتقد است این حمله پاسخی به حمله هکرها به برنامه حرکت قطارهای ایران و قراردادن شماره تلفن دفتر رهبری بر روی نمایشگرها برای تماس مسافران است.

دِ هیل: بایدن فشارها را افزایش می دهد

دولت بایدن درحال بررسی تحریم های جدید و جلوگیری از صادرات نفت ایران به چین است، مسائلی از این دست در دستورکار دولت بایدن قرار گرفته است که برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: بایدن در حالی فشارها را افزایش می دهد که ایران با اعتراضات دست و پنجه نرم می کند.

ادامه می دهد: گزینه های روی میز برای ایالات متحده، که گفته می شود شامل محدودیت های شدیدتر برای صادرات نفت ایران و همچنین تحرمی های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران است، گفتگوهای هسته ای را پیچیده تر می کند.

افزوده است: ایران بیش از یک ماه است که مذاکرات را متوقف کرده است و هنوز زمانی برای برگزاری دور هفتم مذاکرات تعیین نشده است.

دِ هیل: بایدن فشارها را افزایش می دهد

در پایان این روزنامه بیان می کند این مسائل در حالی در جریان است که ایران با اعتراضات مردمی بابت قطع برق و کمبود آب روبرو است.

نیویورک تایمز: بایدن قول داد توافق هسته ای ایران را بازگرداند

یکی از وعده های انتخاباتی بایدن بازگشت به برجام بوده است، اکنون و پس از شش دور مذاکرات در وین چشم‌انداز روشنی از تحقق این وعده بایدن وجود ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: بایدن قول داد که توافق هسته ای ایران را بازگرداند.

ادامه می دهد: اگر مذاکرات ظریف در مورد محدود کردن فعالیت های ایران در قبال لغو تحریم ها به نتیجه نرسد، هر دو طرف ضرر زیادی خواهند کرد.

افزوده است: مقامات آمریکایی چند روز قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران نسبت به شانس خود برای بازگرداندن سریع توافق هسته ای بدبین شده اند.

نیویورک تایمز: بایدن قول داد توافق هسته ای ایران را بازگرداند

در پایان این روزنامه معتقد است دولت روحانی بابت آن که برجام را میراث خود می دانست تلاش بیشتری برای احیای آن داشت.

اوراسیاریویو: آیا آمریکا می تواند از آشوب آب علیه رئیسی استفاده کند؟

مسئله اعتراضات به کمبود آب در خوزستان به عنوان اولین بحران دولت آقای رئیسی شناخته می شود که با توجه به هم زمانی با مذاکرات هسته ای یک پیوند بین این دو مسئله در حال شکل گیری است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: آیا آمریکا می تواند از آشوب های آبی در ایران علیه ابراهیم رئیسی استفاده کند؟

ادامه می دهد: طبق گزارش ها بیش از 300 شهر با کمبود آب و خشکسالی روبرو هستند، اکنون اعتراضات به کمبود آب از خوزستان به برخی دیگر از استان ها سرایت کرده است.

افزوده است: گفته می شود کمبود آب به دلیل سوء مدیریت و بی توجهی دولت بوده است، ناآرامی هایی که از استان خوزستان آغاز شد اکنون در برخی شهرهای دیگر نیز دیده می شود.

اوراسیاریویو: آیا آمریکا می تواند از آشوب آب علیه رئیسی استفاده کند؟

در پایان این اندیشکده اشاره کرده است که وزارت امورخارجه آمریکا درباره این اعتراضات اعلام نظر کرده است و حمایت خود را از بازداشت شده ها اعلام کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید