اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

    کد خبر :1064818
اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

  محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده است، همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل‌وفصل شده است و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

به گزارش تسنیم، اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجاست و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت‌الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به‌وجود آورده است اما ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت‌وآمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات می‌کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است.

وی بیان کرد: هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود و از حدود 477 مقاله ارائه‌شده، 180 ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت‌کنندگان غیرایرانی صورت می‌پذیرد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به‌عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید