اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

    کد خبر :817063
اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

فاصله بین اسراییل و ایتالیا تقریبا معادل فاصله بین اسراییل و ایران است. این رزمایش دوربردترین رزمایشی است که تاکنون جنگنده های اف-35 نیروی هوایی اسراییل در آن شرکت دارند.

گروهی از خلبانان هواپیماهای رادار گریز اف-35 اسراییل به منظور شرکت در یک رزمایش 2 هفته ای عازم ایتالیا شده اند.

به نقل از ” تایمز اسراییل” این رزمایش 2 هفته ای با حضور نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا، اسراییل و ایتالیا برگزار می شود.

این رزمایش مهم ترین رزمایشی است که تاکنون برای هواپیماهای اف-35 اسراییل در نظر گرفته و ناظران آن را بزرگ‌ترین و دورپروازترین تمرین نظامی جنگنده های اف-35 اسراییل توصیف کرده اند.

6 فروند هواپیمای اف-35 اسراییل در این رزمایش که از 6 تا 17 ژوئن برگزار می شود، حضور دارند. این نخستین بار است که جنگنده های اف-35 اسراییل در کنار جنگنده های اف -35 کشورهای دیگر در یک رزمایش نظامی در خارج شرکت دارند.

به نوشته تایمز اسراییل، اگرچه هدف صریح این تمرین نظامی بهبود توانایی های كلی هواپیمای اف-35 است ، كه از اواخر سال 2016 با خریداری از آمریکا به ناوگان هوایی اسراییل پیوسته، اما یك افسر ارشد نیروی هوایی اسرائیل اذعان كرد كه این تمرین نظامی – که با عنوانFalcon Strike 2021 برگزار می شود-برای خلبانان اسرائیلی شرکت کننده در حکم آمادگی و تمرین برای حمله احتمالی به ایران خواهد بود.

یک افسر ارشد اسراییلی به شرط افشا نشدن نامش به ” تایمز اسراییل” گفته این رزمایش هوایی با “هدف تمرکز بر اهداف خاص انجام می‌شود و ایران در کانون توجه ما قرار دارد.”

او افزود:” هدف ما از فرستادن خلبان هایمان‌ به این رزمایش آماده کردن آنها برای حملات علیه نیروهای ایران است.”

بخشی از این رزمایش بر فراز آسمان ایتالیا و بخشی دیگر روی دریای مدیترانه است. فاصله بین اسراییل و ایتالیا تقریبا به اندازه فاصله بین اسراییل و ایران است.

به گفته افسر اسراییلی در این رزمایش برای آزمون تهدیدات علیه جنگنده های اف-35، عملکرد آنها در برابر طیف گسترده ای از سیستم های پدافند هوایی و موشک های زمین به هوا مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

به گفته افسر اسراییلی، در خلال این رزمایش خلبانان اسرائیلی حملات هوایی به اهداف پشت خط دشمن و مأموریت های پشتیبانی زمینی را شبیه سازی می کنند.

همچنین هواپیماهای اف-35 اسراییلی در این رزمایش در جنگ های هوایی نیز شرکت خواهند کرد.

به گفته این افسر، این تمرینات به منظور بهبود توانایی های ناوگان اف-35 و همچنین ارتقای توانایی نیروی هوایی اسرائیل در کار با نظامیان خارجی است.

به گزارش عصرایران، نیروی هوایی اسراییل تاکنون 27 فروند جنگنده اف-35 آمریکایی خریداری و به ناوگان خود افزوده و قرار است تا سال 2024 تعداد این نوع جنگنده در نیروی هوایی اسراییل به 50 فروند برسد.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدرضا ایلبیگی گفت:

    بیایند جلو میدانند که وقت نابودی صهیونیستها است چون سپاه و ارتش و بسیج مردمی خاک صهیون را شخم میزند آنها به چه خیال هستند ایران مقتدر دیگر قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست

  2. امیر گفت:

    اسراییل کجاست ؟؟؟

  3. بهروز سلگی گفت:

    خیلی وقته منتظرتان هستیم صهیونیستها

دیدگاهتان را بنویسید