استقبال مشروط کاخ سفید از بازگشایی سفارت ایران در عربستان

    کد خبر :999665
کاخ سفید سفارت ایران عربستان

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک در عربستان سعودی، با واکنش کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا همراه شد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره بهبود روابط ایران و عربستان سعودی گفت: «ایرانی‌ها و سعودی‌ها خودشان باید در این‌باره صحبت کنند».

روز دوشنبه بود که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان شامل سفارت در ریاض، سرکنسولگری در جده و نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رسما بازگشایی می‌شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی در واکنش به این خبر مدعی شد: «چیزی که من می‌توانم به طور کلی بگویم این است که ما از یکپارچگی بیشتر، گفتگوی بیشتر و شفافیت بیشتر در سراسر منطقه خاورمیانه حمایت می‌کنیم».

وی در ادامه افزود: «اگر بازگشایی سفارت ایران در ریاض بتواند به افزایش شفافیت عملکرد آنها کمک کند، تنش‌ها را کاهش دهد، منجر به کاهش رفتار بی‌ثبات کننده آنها شود… سپس همه چیز مثبت خواهد بود».

از سوی دیگر، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوال مشابهی ادعا کرد: «ما مدت‌هاست که گفتگو و دیپلماسی مستقیم از جمله بین ایران و دولت‌های منطقه را تشویق کرده‌ایم».

پاتل همچنین افزود: «تبادل سفیر گامی غیرقابل تعجب در مسیر این گفتگو خواهد بود. ما همچنان امیدواریم که گفتگو به تنش‌زدایی و ثبات بیشتر منطقه‌ای کمک کرده و به نگرانی‌های دیرینه ما رسیدگی کند».

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید