رئیس انجمن متخصصان داخلی:

استفاده مداوم الکل باعث روان پریشی می‌شود/ الکل را از روش‌های پیشگیری کرونا حذف کنید

    کد خبر :714462

طی ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع کرونا شاهد افزایش استفاده از الکل در جهان هستیم. ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی، درباره مضررات استفاده از الکل گفت: برای مقابله با کرونا بهترین اقدام شست‌وشوی دست با صابون یا مایع دستشویی است. مواد ضد عفونی کننده برای ریه مضر است و به دلیل جذب پوستی مسمومیت به دنبال دارد. بنابراین بهترین اقدام برای مهار کرونا شست‌وشوی دست با صابون یا مایع دستشویی است.

خسرونیا با اشاره به مضررات الکل، افزود: الکل از راه مخاط و پوست جذب می‌شود. در ضمن بخار الکل از راه تنفس وارد بینی شده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. استفاده مدام الکل باعث آسیب به مخاط، نارسایی‌های کبد، کلیه‌ها، سیستم عصبی و اختلال در فکر و تمرکز می‌شود.

به گزارش برنا؛این پزشک ادامه داد: افراد به‌دلیل استفاده مداوم از الکل دچار روان پریشی، مشکلات روحی و روانی می‌شوند. برای مثال افراد به‌دلیل استفاده بیش از حد از الکل با خودشان صحبت کرده، تمرکز فکری ندارند. این مشکلات به دلیل استفاده از الکل زیاد بروز می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه عدم استفاده از الکل و بکارگیری دیگر شوینده‌ها مشکلاتی را در راستای ضدعفونی کردن اماکن و مصونیت برابر کرونا ایجاد نمی‌کند، تاکید کرد: جای نگرانی نیست و افراد برای مهار این امر می‌توانند الکل را از زندگی خود حذف کنند. این افراد شاید چند روز با مشکل مواجه شوند، اما جای نگرانی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید