استفاده از کمک داور ویدیویی نیم فصل لیگ آینده!

  • ورزشی
  • دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴
    کد خبر :950365
استفاده از کمک داور ویدیویی نیم فصل لیگ آینده!

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا باید آموزش استفاده از سیستم VAR به صورت آفلاین آغاز و سپس تبدیل به آنلاین شود.

علی خسروی درباره اینکه چه باشگاه‌هایی در ایران شرایط لازم برای استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه‌های خانگی را دارند، اظهار داشت: همه ورزشگاه‌ها می‌توانند پتانسیل داشتن کمک داور ویدئویی را داشته باشند. زمانی که استفاده از سیستم VAR قطعی شد، باید کلاس آموزش برای داوران گذاشته شود و از فیفا درخواست کنیم مدرس خود را بفرستد. این آموزش طبق قانون فیفا به مدت 6 تا 9 ماه به صورت آفلاین خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم نیم‌فصل لیگ آینده (لیگ بیست‌وسوم) از VAR استفاده کنیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم تا نیم فصل سال آینده سیستم آفلاین را تبدل به آنلاین کنیم. باشگاه‌ها باید کمک کرده و با هزینه خودشان ورزشگاه‌ها را به سیستم VAR تجهیز کنند. پس از اینکه آموزش آفلاین این سیستم به پایان رسید، تبدیل به آنلاین خواهد شد. تجربه من می‌گوید زمان آغاز استفاده از سیستم VAR نیم‌فصل لیگ آینده خواهد بود.

عضو کمیته داوران در خصوص اینکه چرا برخی‌ از مسئولان از استفاده از سیستم VAR در نیم فصل دوم مسابقات امسال لیگ برتر صحبت می‌کنند، گفت: همانطور که گفتم استفاده از VAR ابتدا به صورت آفلاین خواهد بود. فیفا باید اجازه تبدیل آفلاین به آنلاین را بدهد.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید