استعفای مدیر ارشد هواوی در کانادا

    کد خبر :466878

یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی در کانادا روز جمعه بعد از گذشت هفت سال از مقام خود استعفا کرد، امری که نشانگر تداوم تنش میان کانادا و چین بر سر دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی است.

به گزارش بازتاب به نقل از آسین ایج، اسکات بردلی معاون ارشد سابق هواوی در کانادا با ارسال مطلبی در حساب خود در سایت لینکدین علت این استعفا را ذکر نکرده است. وی فعلا نیز در این زمینه اظهارنظری نداشته است.

شرکت چینی هواوی طی ماه های اخیر فشارهایی بی سابقه را در بسیاری از کشورهای غربی یا حامیان این کشورها تحمل کرده است. از جمله این کشورها می توان به امریکا،انگلیس، ژاپن،استرالیا و غیره اشاره کرد. هواوی متهم به نصب تجهیزات جاسوسی بر روی تولیداتش و همکاری نزدیک با دولت چین برای جاسوسی از مشتریان خود است. اما این شرکت بارها این اتهام را رد کرده و تصریح کرده چنین چیزی صحت ندارد. برخی بررسی های مستقل نیز صحت ادعاهای کشورهای غربی را زیر سوال برده است.

روز جمعه همچنین اعلام شد که لهستان یک کارمند هواوی و یک افسر امنیتی سابق لهستان را به اتهام جاسوسی دستگیر کرده است. این اقدام می تواند درگیری میان چین و کشورهای غربی را باز هم بیشتر کند.

بردلی که یکی از سخنگویان برجسته هواوی در کانادا محسوب می شد، بعد از دستگیری مدیر امور ارشد مالی هواوی در این کشور به طور جدی زیر نظر مقامات کانادایی قرار گرفته بود و به نظر می رسد وی با هدف رهایی از فشارهای وارده پست خود را ترک کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید