پرش به محتوای اصلی

استرس و تغذیه نامناسب عامل ابتلا به آکنه

کد خبر 628487
6

عادات غذایی نامناسب و استرس زیاد از فاکتورهای پرخطر اصلی مرتبط با آکنه هستند.

 

در این مطالعه، فاکتورهای مختلف تشدیدکننده آکنه بر روی بیش از ۶۷۰۰ شرکت کننده در ۶ کشور جهان بررسی شد.

 

«بریجیت درنو»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه نانتس فرانسه، در این باره می گوید: «برای اولین بار در این مطالعه مهم ترین فاکتورهای مرتبط با آکنه را برای درمان تجویزی شناسایی کردیم.»

 

نتایج نشان داد اکثر افراد مبتلا به آکنه (۴۸.۲ درصد) در مقایسه با افراد فاقد آکنه (۳۸.۸ درصد) روزانه محصولات لبنی مصرف می کنند.

 

همچنین مصرف شربت ها و نوشابه های گازدار، شکلات و شیرینی در افراد مبتلا به آکنه به مراتب بیشتر است.

 

قرارگیری در معرض آلودگی هوا و استرس هم غالبا در افراد مبتلا به آکنه مشاهده شد.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.