استخراج بیت کوین برای گرم کردن خانه

    کد خبر :854371

قیمت بیت کوین کم کم در حال نزدیک شدن به سقف تاریخی خود است و علاوه بر این، اکنون به نظر می‌رسد یک شهر در کانادا مشکل آلایندگی و مصرف زیاد دستگاه‌های استخراج این رمزارز را نیز حل کرده باشد. شهر ونکوور شمالی قصد دارد به کمک بیت کوین، گرمای مورد نیاز شهروندانش را تامین کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار یکی از شرکت‌های انرژی این شهر قصد دارد از مصرف گاز طبیعی برای تولید انرژی فاصله گرفته و در سال 2022، از یک شرکت استخراج رمزارز کانادایی به نام MintGreen برای رساندن گرما به خانه‌ها کمک بگیرد. این کمپانی تصمیم فوق را بخشی از تلاش خود برای کاهش اثر کربن دانسته و ادعا می‌کند با استفاده از گرمای استخراج بیت کوین، از ورود مقادیر زیادی گاز گلخانه‌ای به جو جلوگیری خواهد شد.

بر اساس اعلام MintGreen، می‌توان بیشتر از 96 درصد الکتریسیته مصرف شده برای استخراج بیت کوین را در شکل انرژی گرمایی به چرخه بازگرداند و از آن برای تامین انرژی ساختمان‌های مسکونی و صنعتی استفاده کرد. مقامات ونکوور شمالی می‌خواهند از این فناوری جدید برای صدها خانه در این شهر استفاده نمایند.

در اعلامیه منتشر شده برای این خبر آمده، اگر مزارع استخراج رمزارز با تمام ظرفیت خود در طول سال‌ به فعالیت بپردازند، شهر ونکوور شمالی قادر خواهد بود برای تمامی 50 هزار شهروند خود انرژی پاک تامین کند. بسیاری از کشورهای جهان می‌خواهند تا سال 2050، اثر کربن خود را به صفر برسانند و شاید استفاده از گرمای به دست آمده از استخراج بیت کوین، بتواند راهکار مناسبی برای این کار باشد.

البته استخراج بیت کوین نیز به مقدار زیادی انرژی احتیاج دارد و به همین دلیل، فعالیت ماینرها در بیشتر نقاط جهان باعث افزایش اثر کربن و مصرف الکتریسیته شده است. به عنوان مثال، کشور چین استخراج رمزارزهای دارای مصرف بالا را ممنوع کرده است.

باید اشاره کنیم که در برخی نقاط جهان، روش‌های غیر آلاینده استخراج بیت کوین نیز رواج یافته‌اند. کشور السالوادور سال گذشته استفاده از فعالیت‌های آتشفشانی و منابع زمین گرمایی برای تامین انرژی ماینرهای بیت کوین را کلید زد. خوب است بدانیم در حال حاضر نیز بیشتر از 78 درصد فعالیت ماینرهای رمزارز با منابع تجدید پذیر انرژی انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید