استاندار حرف خود را پس گرفت، دنبال توسعه جغرافيايي قم نيستيم!

    کد خبر :136695

سيد مهدي صادقي، استاندار استان قم با حضور در نمايشگاه مطبوعات در رابطه با مسائل مهمي كه مديريت حال و آينده اين استان را تحت تأثير قرار مي دهد، توضيحاتي داد.

به گزارش تابناك، استاندار قم با حضور در نمايشگاه مطبوعات با حضور در غرفه «تابناك» پاسخگوي سئوالات خبرنگاران بود؛ سئوال هايي در رابطه با موضوعاتي مثل انتقال آب، شرايط دهكده فرهنگي گردشگي «وسف» و توسعه جغرافيايي استان بود كه با پاسخ هاي قابل تأملي همراه شد.

صادقي در رابطه موضوع انتقال آب استان لرستان به قم كه چند سالي هست مورد اعتراض اهالي مبدأ انتقال آب است، گفت: اين طرح يك طرح ملي است و همانطور كه مي دانيم اولويت اول آب كشور، تأمين آب شرب است. با اين حال اين موضوع آنقدر هم كه شما مي گوييد صحيح نيست و اين آبي كه از سرچشمه هاي قمرود منتقل مي شود، قبل از اينكه به شهر قم برسد چندين شهر ديگر را منتفع مي كند؛ شرايطي كه بهتر است بگوييم به نام قم و به كام ديگران است.

صادقي همين طور در رابطه با موضوع دهكده فرهنگي گردشگري «وسف» كه در منطقه فردو وجود دارد و گفته مي شود تعداد زيادي چاه آب غيرمجاز در آنجا وجود دارد، ادامه داد: دهكده وسف و منطقه فردو كوهستاني ترين منطقه استان قم است كه بعضاً حتي در فصل گرم سال نيز در آنجا برف وجود دارد. از اين رو شرايطي كه شما مي گوييد زياد هم غير منطقي نيست.

استاندار در پاسخ به اين سئوال كه حتي آب منطقه اي استان قم هم معتقد است بسياري از چاه هاي آب منطقه فردو غيرمجاز است، ادامه داد: اين منطقه در مديريت سازمان تبليغات اسلامي است و قرار است در آنجا فعاليت هاي اسلامي انجام شود.

صادقي در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگار «تابناك» و در پاسخ به اين سئوال كه شما در مرداد ماه سال جاري به رسانه ها گفتيد گسترش جغرافيايي استان قم براي توسعه ضروريست، منظور شما از اين گفته چيست، ادامه داد: بحث گسترش جغرافيايي استان قم خواست و علاقه شهرستان هاي مجاور استان ماست و در اين فضا بيش از اينكه خواهان باشيم، مخاطب هستيم.

وي در ادامه و زماني كه به او يادآوري شد كه شما قبلاً ايت موضوع را عيناً نقل كرده بوديد و اين موضوع مي تواند خسارت هاي امنيتي فراواني را در پي داشته باشد، تأكيد كرد: من اين حرف را نزدم ولي اگر هم جايي گفته ام، حرف خودم را پس مي گيرم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید