استارلینک سرعت انتقال داده نزدیک به نور دارد

    کد خبر :842546

اخیرا بود که سرویس ماهواره اینترنتی استارلینک راه اندازی شده و ایلان ماسک مدعی است که این سرویس سرعت انتقال داده بسیار سریع نزدیک به نور دارد. عملکردی که در سرویس اینترنتی دیگر قابل دستیابی نیست.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–استارلینک در مرحله آزمایشی ارائه خدمات قرار داشته و هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. شرکت SpaceX وعده داده که با این سرویس به تمام نقاط جهان اینترنت پرسرعت ارائه خواهد شد.

مدیرعامل SpaceX یعنی ایلان ماسک وعده داده که بزودی با استفاده از تجهیزات لیزری موجب خواهند شد سرعت انتقال داده این سرویس اینترنت به نور نزدیک شود. البته در حال حاضر این سرویس به دیش، ماهواره و زمین اتکا دارد و همین امر سرعت بالایی به آن نبخشید.

اسپیس ایکس می‌خواهد با کمک لیزرهایی که به ماهواره متصل می‌شود، اتصال به زمین را از بین ببرد. زیرا ایستگاه‌های زمینی برای اتصال به ماهواره زمان زیادی صرف کرده و در نتیجه انتقال داده نیز کند پیش می‌رود.

ایلان ماسک معتقد است با کمک لیزر سرعت انتقال داده تا 40 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و نسبت به فیبر نوری بسیار سریع‌تر است. این یعنی بدون اتکا به زمین، سرعت بالا بدست خواهد آمد.

با تمام این اوصاف انتظار داریم استارلینک در کاربری آینده بسیار سریع تلقی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید