استاد دانشگاه آمریکایی به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی اخراج شد

    کد خبر :789818

یک استاد دانشگاه آمریکایی در ایالت میشیگان به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی در رسانه‌های اجتماعی اخراج شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» روز سه‌شنبه اعلام کرد که دانشگاه ایالتی «فریس» واقع در ایالت میشیگان هفته گذشته «توماس بِرِنان»، استاد رشته علوم فیزیک خود را به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی در رسانه‌های اجتماعی اخراج کرده است.

این روزنامه صهیونیستی بر اساس مقاله‌ای که پاییز سال گذشته میلادی در روزنامه‌ای در این دانشگاه منتشر شده و وبگاه خبری «یو. اس.‌ای تودی»، «دیترویت فیری پرس» و دیگر رسانه‌ها آن را گزارش کرده‌اند، نوشته توماس برنان پیام‌هایی را درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده است و بیماری کووید-۱۹ را «انقلاب یهودی» خوانده است.

این در حالی است که این استاد دانشگاه آمریکایی بعد از اخراج از شغل خود با انتشار پیامی در توئیتر از خود دفاع کرده و نوشت که از روی ناامیدی ناشی از یک بحران شخصی که نشأت گرفته از بیماری میگرن و دیگر حساسیت‌ها بوده این مطالب را منتشر کرده است.

حدود دو سال پیش، «ایلهان عمر» نماینده کنگره آمریکا پس از اشاره به نقش پررنگ لابی صهیونیستی در سیاست‌های آمریکا آماج حملات گسترده رسانه‌ای و سیاسی قرار گرفت.

«ایلهان عمر» که یکی از دو زن مسلمانی است که در جریان انتخابات دو سال پیش مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره راه یافته بود در توئیتی به نقش لابی موسوم به «کمیته امور آمریکا-اسرائیل» (آیپک) در آمریکا اشاره کرد.

با وجود آنکه حمایت آیپک و دیگر بنیاد‌های صهیونیستی از سیاستمداران آمریکایی موضوعی مخفی نیست و حتی بخشی از مبالغ پرداختی به نامزد‌های ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا به صورت عمومی اعلام می‌شود، اما اشاره رسمی یک عضو کنگره به این موضوع امری کم‌سابقه است.

حتی رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشترک اظهارات عمر را محکوم کرده و نوشتند: استفاده خانم عمر از کنایه‌های ضدیهودی و اتهام‌زنی‌های زیان‌آور به حامیان اسرائیل واقعا توهین‌آمیز است. ما این اظهارات را محکوم کرده و از خانم عمر می‌خواهیم فورا بابت این اظهارات آسیب‌زا عذرخواهی کند

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید