از زمزمه‌های رغبت برخی اصولگرایان به “روحانی” تا اعلام حمایت‌ها از “رئیسی”

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۴۸

تشکیل کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی در وزارت کشور، امکان حمایت اصولگرایان از روحانی، حمایت جبهه پایداری از رئیسی و تکذیب این حمایت، بلاتکلیفی جامعتین برای حمایت از جمنا، انتقاد کدخدایی از انتشار اخبار کذب درباره بررسی صلاحیت‌ها، دستور رئیس مجلس برای رعایت قانون در مورد حضور پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها، بیانیه اعظم طالقانی درباره تعریف رجل سیاسی، اظهارات انتخاباتی علمای قم و … از جمله اخبار انتخاباتی چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ است.

جدول اخبار انتخاباتی امروز به شرح زیر است:

بیانات امروز رهبرانقلاب درباره انتخابات ۹۶ رهبر انقلاب صبح امروز فرمودند: کسانی که رسانه‌های بیگانه را می‌بینند می‌دانند که دشمنان چطور دارند وسوسه می‌کنند که یک‌جوری انتخابات را خراب کنند.
تشکیل کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی در وزارت کشور وزیر کشور گفت:کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی به منظور بررسی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی در وزارت کشور تشکیل شد.
انتقاد کدخدایی از انتشار اخبار کذب درباره بررسی صلاحیت‌ها سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از اینکه مجددا خبرهای کذب دیگری در خصوص انتخابات و بررسی صلاحیت ها منتشر شده، اظهار کرد: هیچکدام صحت ندارد.
تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر ابلاغ نشده است هنوز به هیچ یک از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در ارتباط با تایید یا عدم تاییدشان از سوی هیات نظارت موضوعی ابلاغ نشده است.
«فرهاد رهبر» اکنون عضو هیات نظارت بر انتخابات تهران نیست «فرهاد رهبر» از هیات نظارت بر انتخابات تهران استعفا داده است.
جبهه پایداری در انتخابات از “رئیسی” حمایت می‌کند جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند.
جبهه پایداری حمایت از رییسی را تکذیب کرد درحالی که ساعاتی پیش کانال رسمی تلگرام جبهه پایداری از حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، دقایقی پیش این خبر از خروجی کانال حذف و تکذیب شد.
موضع جامعه روحانیت درباره انتخابات پس از تایید صلاحیت‌ها اعلام می‌شود سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصمیم‌گیری نهایی تشکل متبوعش درباره حمایت از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را منوط به اعلام تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان دانست.
تصمیم‌گیری جامعه مدرسین برای حمایت از جمنا در هفته‌های آتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هفته‌های منتهی به برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری درباره حمایت از گزینه‌ نهایی‌ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم‌گیری می‌کند.
نشست فراکسیون نمایندگان ولایی با «رئیسی» و «قالیباف» برگزار می‌شود سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی از برگزاری جلسه این فراکسیون با رئیسی و قالیباف خبر داد.
اعلام موجودیت یک ستاد مردمی در حمایت از رئیسی «ستاد مردمی خادم ملت» در حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی اعلام موجودیت کرد.
امکان حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آن بخش از اصولگرایان که میخواهند حامی روحانی در انتخابات باشند باید بررسی کنند که آیا عملکرد دولت روحانی از نظر مردم قابل قبول بوده است ؟
ستاد اصولگرایان حامی «روحانی» هفته آینده تشکیل می‌شود یک نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل ستاد اصولگرایان حامی روحانی در هفته آینده خبر داد.
انتخاب مسئولان کمیته‌های ستاد جوانان اصلاح‌طلب تهران سخنگوی ستاد جوانان اصلاح‌طلب تهران از انتخاب ارکان و مسئولان کمیته‌های این ستاد خبر داد.
پاسخ مطهری به تذکری درباره عملکرد هیات نظارت انتخابات شوراها نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در تذکری نسبت به عملکرد هیات نظارت در انتخابات شوراها انتقاد کرد.
دستور لاریجانی برای رعایت قانون درباره حضور پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها نماینده زرتشتیان در مجلس از دستور رئیس مجلس برای رعایت قانون در مورد حضور پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد.
شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها مراقب حق‌الناس باشد نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از شورای نگهبان خواست تا در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حق الناس را مدنظر قرار دهد.
پیش بینی کواکبیان درباره انتخاباتی ۴ قطبی کواکبیان با بیان اینکه جریان دولت دهم جای نگرانی برای نظام ندارد، از شورای نگهبان خواست بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری را به گونه ای انجام دهد که افکار عمومی را مجاب کند.
قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود یک نماینده مجلس بر لزوم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.
شورای نگهبان نباید بر اساس مصلحت عمل کند عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری در جلسه علنی این شورا در سه نوبت کاری صبح تا شب انجام می شود.
بیانیه اعظم طالقانی درباره تعریف رجل سیاسی اعظم طالقانی که در هفته گذشته در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام نویسی کرد طی بیانیه‌ای به تعریف واژه سیاسی رجل سیاسی پرداخت.
صداوسیما تبلیغات یک سویه برای برخی از کاندیداها را به راه نیاندازد یک نماینده اصولگرای مجلس از صداوسیما خواست که تبلیغات یک سویه برای برخی از کاندیدا ها به راه نیاندازد.
آیت‌الله نوری همدانی:اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همه وظیفه دارند در انتخابات حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند، بر لزوم حفظ جایگاه قانونی شورای نگهبان و عدم مخالفت با آن تاکید کرد.
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی:انتخابات در جمهوری اسلامی خط قرمز دارد آیت الله مکارم شیرازی گفت:انتخابات در جمهوری اسلامی خط قرمز دارد و نامزدها باید از دروغ، عوام‌فریبی و تهمت به نظام بپرهیزند.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید