از تعویق نمایش مرزبان تا معرفی بازیگران «فردریک»

    کد خبر :689462

بازیگران نمایش فردریک معرفی شدند.

نمایش فردریک به عنوان جدیدترین اثر گروه شایا که قرار است با کارگردانی حمیدرضا نعیمی از ۷ فروردین ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود، تعدادی از بازیگران خود را معرفی کرد.

قرار است در این اثر نمایشی که نوشته اریک امانوئل اشمیت و ترجمه شهلا حائری است، بهناز نازی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، بهار نوحیان و ریحانه پارسا به ایفای نقش بپردازند.

رضا مهدیزاده طراح صحنه، مقدی شامیران طراح لباس، رضا حیدری طراح نور، سروش کریمی نژاد طراح حرکت، ماریا حاجیها طراح گریم، بابک کیوانی آهنگساز و آرمان کوچکی طراح گرافیک و پوستر نمایش فردریک هستند.

اجرای تئاتر هادی مرزبان به تعویق افتاد

پیش از این قرار بود اثر نمایشی دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد هفته اول اسفند ماه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کند اما به صلاحدید گروه اجرایی و بعد از توافق با تالار وحدت، قرار شد اجرای این نمایش به زمانی دیگر موکول شود. این نمایش که داستانی عاشقانه و سیاسی دارد، بر اساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان اجرا خواهد شد و همچنین رضا کیانیان نیز اولین بازیگری بود که بازی در این نمایش را پذیرفت.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود…»

سن مارکو راهی پردیس تئاتر شهرزاد می‌شود

حامد ابوالحسنی نویسنده و کارگردان جوان سینما و تئاتر به زودی نمایش سن مارکو را در تماشاخانه شهرزاد به صحنه خواهد برد که در خلاصه داستان آن آمده است: «سن مارکو درامی تراژیک در فضایی رئال است که در جغرافیای شهر ونیز ایتالیا روی می‌دهد…»

ابوالحسنی به تازگی تدوین آخرین فیلم کوتاهش را به نام پل تمام کرده و در حال حاضر مشغول تمرینات این نمایش است. سن مارکو به نویسندگی عرفان منتظری و تهیه کنندگی حامد معینی‌نیا خود را برای اجرا در بهار سال آتی آماده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید