از آهنگ تا پونک اجاره آپارتمان چند؟

    کد خبر :968309
از آهنگ تا پونک اجاره آپارتمان چند؟

واسطه‌های ملکی در پایتخت می‌گویند که بازار اجاره به رسم ماه‌های پایانی سال و کاهش جابه‌جایی، روزهای آرامی را سپری می‌کند و نرخ‌ها ثبات نسبی دارد.

آذرماه ۱۴۰۱ اجاره بها در تهران افزایش ۴۱.۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان داد. نرخ رشد ماهیانه اجاره خانه نیز در پایتخت طی ماه‌های آبان و آذر به ترتیب ۴.۱ درصد و ۲.۵ درصد بود. هنوز آمار دی ماه ارایه نشده اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که افزایش قابل توجهی در نرخ اجاره رخ نداده است.

بازار اجاره معمولا در ماه‌های پایانی آرام می‌شود و عمده سرمایه‌ها به سمت خرید و فروش ملک سوق پیدا می‌کند. به طور معمول هیجانات بازار اجاره از اردیبهشت با شروع جابه‌جایی‌ها افزایش می‌یابد و تا شهریورماه ادامه دارد.

با توجه به نرخ‌های عرضه شده در بازار مسکن هم‌اکنون نرخ رهن کامل هر متر مربع آپارتمان در مناطق شمالی تهران بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و به ندرت واحدهای لوکس، بیش از این ارقام اجاره داده می‌شوند.

در مناطق مرکزی تهران نیز نرخ رهن کامل آپارتمان بین ۶ تا ۹ میلیون تومان در هر متر مربع متغیر است که بستگی به سن بنا، موقعیت و امکانات واحد دارد. در جنوب تهران هم قیمت رهن کامل مسکن از حدود ۳.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و بعضا تا حدود ۷ میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

بررسی آمار شش سال گذشته نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن در تهران حدود دو برابر بیش از افزایش نرخ اجاره بها بوده است. از آذرماه ۱۳۹۵ تاکنون مسکن در پایتخت رشد ۹۸۳ درصدی قیمت را به ثبت رسانده، در حالی که اجاره بها از آذر ۱۳۹۵ تا ابتدای امسال ۴۳۸ درصد رشد کرده است.

قیمت آپارتمان

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید