ارز دیجیتال زاک باکس متا در راه است

    کد خبر :900412

خبرها حاکی از آن است که متا در حال کار روی ارز دیجیتال زاک باکس (Zuck Bucks) است. شاید فکر کنید که متا برنامه‌های ارز دیجیتال خود را بعد از شکست پروژه Libra (که بعداً Diem تغییرنام پیدا کرد) رها کرده است، اما ظاهراً این شرکت برنامه‌های جدیدی برای این حوزه دارد.

«بازتاب»طبق برخی گزارش‌ها، متا قصد معرفی چندین کوین، توکن و سرویس‌ وام‌دهی برای اپلیکیشن‌های خودش دارد که این ارزها هرچند از فناوری بلاک‌چین بهره نخواهند برد اما همگی مبتنی بر ایده متاورس خواهند بود.

وب‌سایت Ars Technica گزارش داده است یکی از این ارزهای دیجیتال، زاک باکس نام دارد که‌ متا هم‌اکنون در حال توسعه آن است. این رمزارز کاملاً توسط خود متا مدیریت خواهد شد. این ارز به‌هیچ‌وجه نسخه جدید Libra نخواهد بود و شاید چیزی شبیه به ارز مجازی Robux باشد. نمونه‌های دیگری که زاک باکس شبیه به آن‌ها خواهد بود می‌توان به V-bucks در بازی فورتنایت یا Gold در بازی ورکرافت و همچمین سایر توکن‌های داخل‌اپلیکیشنی اشاره کرد که شما با استفاده آن‌ها می‌توانید کالاها و سرویس‌های مجازی بخرید. ‌

البته از آن‌جا که زاک باکس مبتنی بر متاورس خواهد بود، ما دقیقاً نمی‌دانیم که موارد استفاده آن کجاها خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این ارز مجازی تفاوت چندانی با نمونه‌های اشاره‌شده در بالا نخواهد نداشت.

متا ظاهراً علاوه بر زاک باکس در حال توسعه توکن‌های اجتماعی (Social tokens) نیز است که از آن‌ها برای جایزه دادن به کاربرانی که در توسعه شبکه‌های احتماعی این شرکت نقش موثری داشته‌اند استفاده خواهد کرد. متا همچنین روی پروژه دیگری به نام کوین‌های خالقان (Creator coins) کار می‌کند که مختص خالقان محتوا و اینفلوئنسرها در اینستاگرام خواهد بود. هنوز مشخص نیست که اینفلوئنسرها چگونه این کوین‌ها را به دست خواهند آورد.

وب‌سایت ArsTechnica همچنین می‌نویسد متا قصد دارد برای کسب‌وکارهای کوچک وام‌های جذابی بدهد که این کسب‌وکارهای ربطی به اپلیکیشن‌های خود متا نخواهند داشت. در هر حال، به نظر می‌رسد که مارک زاکربرگ و همکارانش همچنان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه ارزهای دیجیتال و مجازی می‌بینند و ما احتمالاً در آینده نزدیک چیزهای زیادی در این‌باره خواهیم شنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید