ارزش یورو به زیر یک دلار رسید

    کد خبر :937799
ارزش یورو به زیر یک دلار رسید

ارزش یورو کمتر از دلار شد. این اتفاق بعد از قطع صادرات گاز روسیه به اروپا روی می دهد.این کمترین ارزش یورو در 20 سال اخیر است.

در ساعت 7:30 صبح امروز دوشنبه به وقت لندن، ارزش یک یورو به کمتر از یک دلار یعنی رقم 0.9898 رسید. این رقم در صبح امروز در لندن 0.9881 بود.

به دنبال ابهام درباره چشم انداز و آینده اقتصاد اروپایی بعد از اعلام قطع صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله “نورد استریم”، ارزش یورو به کمتر از دلار رسید. ارزش پول یورو در ساعت 5:35 دقیقه امروز دوشنبه به وقت گرینویچ با کاهش 0.7 درصدی به نرخ برابری 0.9884 دلار رسید که کمترین میزان از دسامبر 2002 تاکنون است.

در روز جمعه گذشته، غول انرژی روسیه (گازپروم) اعلام کرد نمی تواند صادرات گاز به اروپا را از طریق خطوط لوله اصلی “نورداستریم -1 ” ادامه دهد. روسیه این توقف صادرات گاز را به دلیل وجود مشکل فنی در توربین تاسیسات انتقال انرژی اعلام کرد اما مقامات اروپایی این موضوع را رد می کنند.

ارزش یورو در برابر دلار در بازارهای عصر امروز شرق آسیا ( به وقت محلی) با 0.7 درصد کاهش به 0.9888 رسید.

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در 5 اسفند 1400 تاکنون، ارزش یورو در برابر دلار در مسیر کاهش است.

روسیه و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ، علیه یکدیگر، تحریم های شدیدی اعمال کردند. روسیه در 6 ماه اخیر صادرات گاز را به بسیاری از کشورهای اروپایی کم یا کاملا قطع کرد. روز جمعه گذشته هم شرکت روسی گازپروم اعلام کرد تا اطلاع بعدی صادرات گاز از خط لوله اصلی نورداستریم نیز متوقف می شود.

ارزش یورو به زیر یک دلار رسید

خط لوله گاز نورد استریم اصلی که به نام نورداستریم -1 نیز معروف است به طول بیش از 1200 کیلومتر، گاز را از روسیه به آلمان منتقل می کند. این خط لوله از زیردریای بالتیک عبور می کند و بعد از رسیدن به آلمان، به دیگر کشورهای اروپایی می رود (خط نورداستریم -2).
روسیه تامین کننده اصلی گاز و انرژی کشورهای اروپایی است.

یورو واحد پول مشترک در 19 کشور از 27 عضو اتحادیه اروپاست. علاوه بر این، یورو بعد از دلار، جهان رو ترین واحد پول دنیاست.

عصر ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید