اردوغان: قطعی گاز ایران به دلیل بدهی نبود؛ نقص فنی است

    کد خبر :883203
قطعی گاز ایران به دلیل بدهی نبود؛ نقص فنی است

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه چهارشنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی درباره علت قطع جریان گاز صادراتی ایران به این کشور گفت که قطع شدن جریان گاز به علت بدهی‌ها نبوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان گفت که در گفت وگویی که با رییس جمهور ایران داشتم، آقای رئیسی گفتند در ایران نیز شرایط سخت زمستانی حاکم بوده و مشکل توقف انتقال گازی به علت نقص فنی است و طبق شواهد موجود امیدوارم این مشکل طی ۱۰ روز و یا حداکثر ۱۵ روز بر طرف شود.

رییس جمهور ترکیه افزود: هیأتی از وزارت انرژی، منابع طبیعی و شرکت انتقال انرژی ترکیه « BOTAŞ» (بوتاش) در این خصوص به ایران اعزام و جلساتی را در آنجا برگزار کردند، و برای رفع مشکل انتقال گاز، رایزنی با ایران ادامه دارد.

ابتدای بهمن شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده بود که در پی بروز نشت گاز در ایستگاه بازرگان از دو اتصال عایقی و بر هم خوردن شرایط استاندارد کاری در ایستگاه، صادرات گاز به ترکیه کاهش یافته و تا زمان رفع اشکال برای مدتی کوتاه، به حال تعلیق در خواهد آمد.

پیش از آن شرکت بوتاش که اپراتور خط لوله دولتی ترکیه است با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد از ۱۷ ژانویه، گاز عرضه شده از سوی شرکت ملی گاز ایران با کاهش افت فشار مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، در نتیجه کاهش عرضه انرژی در ترکیه بسیاری از کارخانجات، خط تولید خود را متوقف کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید