ارتش ترکیه آماده حمله به منطقه کردنشین سوریه شد

    کد خبر :449537

ارتش ترکیه کاروانی جدید از تجهیزات و نیرو‌های نظامی خود را به مرز‌های مشترک با سوریه گسیل کرده است.

به گزارش ایسنا، این کاروان نظامی شامل نفربر‌های زرهی است که ارتش ترکیه به همراه نیرو‌های پلیس و ژاندارمری از پادگان‌های مختلف خود در سراسر کشور به شهرستان “البیلی” در استان “کلیس” اعزام کرده است.

براساس گزارش آناتولی، این کاروان نظامی برای تقویت یگان‌های نظامی مستقر در مرز‌های مشترک با سوریه اعزام شده‌اند. این در حالی است پیشتر روز شنبه نیز نیرو‌های نظامی ترکیه به همراه خودرو‌های زرهی به استان کلیس وارد شده بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن بوده و حامی مخالفان سوریه است، اظهار کرد، ترکیه تجهیزات نظامی خود را به شمال سوریه و نزدیکی منطقه تحت کنترل کرد‌هایی فرستاده که آنکارا آن‌ها را تهدید به حمله نظامی جدید کرده است.

این اعزام نیرو چند روز بعد از تصمیم غیرمنتظره روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ شده که گفت، نیرو‌های آمریکایی مستقر در شمال شرق سوریه را از این کشور خارج می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت، حدود ۳۵ دستگاه تانک و دیگر تجهیزات نظامی سنگین روی نفربر‌های زرهی از گذرگاه مرزی جرابلس عبور کردند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود، تجهیزات نظامی به منطقه‌ای واقع در نزدیکی رود الساجور بین جرابلس و منبج منتقل شدند که چندان از خطوط مقدم نیرو‌های کرد “شورای نظامی منبج” فاصله ندارد.

در این راستا یک مسؤول در شورای محلی مسلح مخالف نظام سوریه که مورد حمایت ترکیه است، ورود این نیرو‌ها و تجهیزات را تایید کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، نیرو‌های ترکیه از گروه‌های مورد حمایت خود خواسته‌اند حالت آماده‌باش اعلام کنند، اما هنوز هیچ درخواستی برای اعزام به منطقه‌ای که تجهیزات به آنجا منتقل شده، مطرح نشده است.

اخیرا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به آغاز عملیات نظامی جدید علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه تهدید کرد. اردوغان بار دیگر روز جمعه تهدید کرد شر داعش و شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را خواهد کند.

کرد‌های سوریه نیز طی دو روز گذشته هشدار داده‌اند، در صورت هر گونه حمله نظامی ترکیه نیرو‌های خود را از جبهه‌های جنگ با داعش در استان دیر الزور خارج خواهند کرد.

کرد‌ها نگران عملیات نظامی ترکیه علیه خود بعد از خروج قریب‌الوقوع آمریکا از سوریه هستند.

شبه نظامیان کرد از نظر ترکیه تروریست محسوب می‌شوند و از دیرباز هدف حملات این کشور بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید