ارتش و آژانس‌های اطلاعاتی هند هدف بدافزار پگاسوس

    کد خبر :830779
ارتش و آژانس‌های اطلاعاتی هند هدف بدافزار پگاسوس

بر اساس گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، مقام‌های ارتش، نیروی امنیت مرزی و شاخه تحلیل و تحقیق هند اهداف بالقوه جاسوسی بدافزار پگاسوس قرار گرفته‌اند.

شماره تماس‌های اعضای سابق نیروی امنیت مرزی هند و مقام‌های ارشد ارتش این کشور هدف سیستم جاسوسی اسرائیلی پگاسوس قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل،‌ بدافزار پگاسوس به صورت غیرقانونی بیش از ۵۰ هزار تن را در سراسر جهان هدف جاسوسی قرار داده و اطلاعات آنها را به سرقت برده است. احزاب اپوزیسیون هند و سازمان‌های رسانه‌های خواستار تحقیقاتی مستقل درباره این بدافزار جاسوسی شده‌اند اما دولت دهلی‌نو چنین اتهامی را نمی‌پذیرد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی یک کنسرسیوم رسانه‌ای،‌ بدافزار پگاسوس از سوی یکی از مشتریان کمپانی اسرائیلی “NSO” برای جاسوسی از ۳۰۰ شماره تماس در هند شامل روزنامه نگاران، سیاستمداران، مقام‌های دولتی، فعالان و کارمندان استفاده شده است.

افراد معروفی در فهرست هدف جاسوسی این بدافزار هستند که مهمترین آنها رائول گاندی، بزرگترین و اصلی‌ترین رقیب نارندرا مودی، نخست وزیر هند است.

گروه NSO کمپانی سایبری مستقر در اسرائیل که سیستم پگاسوس را طراحی کرده و آن را به دولت‌های خارجی فروخته، اتهامات دخالت در جاسوسی‌های مطرح شده در همین اواخر را که در بسیاری از کشورها مطرح شده، رد می‌کند.

دولت هند نیز دست داشتن در این جاسوسی را رد کرده و می‌گوید، این تلاش‌ها برای خدشه‌دار کردن دموکراسی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، در همین حال، سروزیر بنگال غربی نیز اعلام کرده که یک کمیسیون متشکل از دو نفر برای بررسی این اتهام جاسوسی تشکیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید