امیدواری رئیس مجلس ملی گابن برای سفر به ایران در آینده نزدیک

    کد خبر :174903

سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در گابن روز گذشته با رئیس مجلس ملی گابن دیدار و گفت‌وگو کرد.

منصور شکیب مهر در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، به ظرفیت‌های ایران در بخش های مختلف اقتصادی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، فنی و مهندسی، پزشکی و دارویی، علمی و آموزشی اشاره و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط پارلمانی با گابن تاکید و از وی برای سفر به ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان دعوت به عمل آورد.

رئیس مجلس ملی گابن نیز ضمن اشاره به روابط دیرینه دو کشور، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در جهان یاد کرد که توانسته است علیرغم تحریم‌ها و فشارهای فراوان به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون علمی و صنعتی دست یابد.

به گزارش ایلنا، وی همچنین تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های گوناگون از جمله پارلمانی را زمینه‌ساز شناخت مردم دو کشور از یکدیگر دانست و ابراز امیدواری کرد که بتواند در آینده ای نزدیک به تهران سفر کند.

سفیر کشورمان همچنین با نائب رئیس اول مجلس سنا، وزرای نفت و اقتصاد و دارایی، وزیر مشاور امور خارجی و دبیرکل وزارت امور خارجه گابن ملاقات و بر آمادگی کشورمان برای تقویت مناسبات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و پارلمانی تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید