ادعای اشپیگل: ‌دو آلمانی در ایران بازداشت شده‌اند

    کد خبر :508612
دو آلمانی در ایران بازداشت شده‌اند

نشریه اشپیگل در گزارشی مدعی شد که “دو شهروند آلمانی افراط‌گرا” که احتمالاً به دنبال انجام حملات تروریستی بوده‌اند، در ایران بازداشت شده‌اند.

این ادعای نشریه آلمانی اشپیگل تاکنون از سوی مقامات کشورمان تأیید یا رد نشده است و اطلاعات دقیقی درباره آن منتشر نشده است.

بنا بر اعلام اشپیگل، این دو شهروند آلمانی در اواخر سال گذشته (میلادی) در ایران به زندان افتاده‌اند و احتمال می‌رود که به ظن اقدامات تروریستی دستگیر شده باشند.

به گزارش ایسنا،اشپیگل می‌گوید، مقامات وزارت امورخارجه آلمان از همکاران ایرانی خود در این باره کسب اطلاع کرده اما اطلاعات دقیقی درباره هویت دو آلمانی دستگیرشده دریافت نکرده‌اند.

این نشریه آلمانی در ادامه گزارش داد که دو فرد دستگیرشده از آلمانی‌های ترک‌تبار هستند.

بنا بر گزارش شبکه دویچه وله نیز نفر اول فردی به نام زامار است که دادستانی فرانکفورت برای او به اتهام تبلیغ برای عملیات خطرناک ضد دولتی قرار بازداشت صادر کرده است. گمان می‌رود که این شخص برای ارتباط گرفتن به افراط‌گرایان به سوریه یا افغانستان سفر کرده باشد.

نفر دوم نیز مورات (مراد) نام دارد که از او اطلاعات دقیقی در دست نیست. مقام‌های امنیتی آلمان شخصی را به همین نام می‌شناسند اما طبق اطلاعات موجود، او حین فعالیت برای گروه تروریستی داعش کشته شده است.

هنوز مشخص نیست که فرد دستگیرشده در ایران همان شخص است یا صرفاً یک تشابه اسمی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید