اخراج مهاجران افغان از ترکیه

    کد خبر :1010594
اخراج مهاجران افغان ترکیه

انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه اظهار داشت طی شش ماه سال جاری میلادی بیش از ۱۵ هزار پناهجوی افغان از این کشور اخراج شده‌اند.

«علی حکمت» مسئول انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه در بیانیه‌ای اظهار داشت از اول ژانویه تا ۲۲ ژوئن سال جاری ۱۵ هزار و ۲۰ پناهجوی افغان از ترکیه اخراج شده است.

وی افزود این رقم بیش از ۵۵ درصد پناهجویان افغان را تشکیل می‌دهد که طی سال جاری میلادی در ترکیه بازداشت شده‌اند.

حکمت گفت بر اساس ارقام وزارت کشور ترکیه، پلیس از ژانویه تا ژوئن سال جاری ۸۸ هزار پناهجوی کشورهای مختلف را بازداشت کرده است که در این میان بیش از ۲۷هزار نفر از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

بر اساس رده‌بندی وزارت کشور ترکیه، شهروندان افغانستان در صدر پناهجویان غیرقانونی در این کشور قرار دارند که بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که ترکیه در سال گذشته میلادی بیش از ۱۱۵ هزار شهروند افغانستان را بازداشت کرده بود.

بر اساس آمارها، تا کنون حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان در ترکیه ثبت شده‌اند.

ارقام انجمن حمایت از پناهجویان افغان در ترکیه نشان می‌دهد که بیش از ۴۸ هزار افغان با اقامت درازمدت، نزدیک به ۳۸ هزار نفر با اقامت یک ساله و کمتر از آن، و نیز پنج‌ هزار دانشجوی افغان در ترکیه حضور دارند.

به گزارش رسانه‌ها، افرادی که اقامت کوتاه مدت ترکیه را دارند و در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند، به دلیل مشکل پاسپورت نمی‌توانند اقامت‌شان را تمدید کنند.

به نوشته «ترکیه آی رزیدنس» پناهجویانی که می‌خواهند بیش از ۹۰ روز در این کشور بمانند، باید در هر ۱۸۰ روز مجوز اقامت شان را تمدید کنند.

گفته می‌شود این مجوز برای مدت یک تا دوسال اعتبار دارد و پناهجویان افغان برای تحقق این کار باید مدت اعتبار پاسپورت آنها منقضی نشده باشد. این در حالی است که پاسپورت جدید برای ی افغانها صادر نمی‌شود.

به گزارش تسنیم؛ با این حال، اخراج پناهجویان افغان پس از سقوط حکومت گذشته افغانستان تا مدتی متوقف شده بود اما بار دیگر از سرگرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید