دستبرد آشکار به جیب سهامداران از سوی کارگزاری مفید/ بسیاری از سهامداران مفید مانده حساب هایشان بی دلیل منفی شد

    کد خبر :738944

صبح امروز و همزمان با آغاز بکار بازار سرمایه، تعداد کثیری از سهامداران بورس تهران که از طریق کارگزاری مفید اقدام به خرید و فروش سهم می کنند، با مشکل منفی شدن مانده حساب هایشان رو به رو شدند؛ اتفاقی که می تواند خسارت های سنگینی را به سهامداران وارد کند و مشخص نیست این کارگزاری به چه طریقی می خواهد نسبت به جبران این مهم اقدام کند؟

به گزارش «بازتاب»، کارگزاری مفید که پیشتر نیز به واسطه اختلال در سامانه های خرید و فروش و هماهنگ شدن با هسته معاملاتی بورس اشکالاتی داشته و از این محل اعتراضاتی را از سوی مشتریانش رقم زده بود، صبح روز شنبه مورخ 25 مرداد 1399 با اختلال عجیب دیگری مواجه شد که بسیاری از سهامداران را شوکه و به آنها خسارت وارد کرد.

مشکلی که به آن اشاره می کنیم ناظر بر منفی شدن مانده حساب و قدرت خرید سهامداران فعال از طریق این کارگزاری است که سبب شد تا امکان انجام معامله و خرید سهم از بازار امروز را از دست بدهند. این موضوع از آنجایی مهم تر می نماید که بدانیم در روز شنبه بسیاری از سهم های ارزنده بازار نیز با صف فروش سنگین رو به رو شدند و به همین دلیل فرصت خرید و ورود مناسبی را در اختیار سهامداران قرار داده بودند.

 

در همین رابطه یکی از سهامداران به «بازتاب» گفت: من در پایان روز معاملاتی چهارشنبه 22 مرداد 400 میلیون تومان نقدینگی و قدرت خرید داشتم اما امروز صبح قدرت خرید من در کارگزاری مفید 300 میلیون تومان منفی بود که این مشکل به من اجازه خرید را نداد.

سهامدار دیگری نیز ضمن تأیید این مشکل به خبرنگار ما گفت: من در پایان روز معاملاتی چهارشنبه هفته گذشته چیزی حدود 100 میلیون تومان نقدینگی داشتم و قرار بود صبح امروز از فرصت خرید پیش آمده استفاده کرده و چند سهم خرید انجام دهم، اما کارگزاری قدرت خرید من را منفی یک میلیارد نشان می دهد که جدا از اختلا بودن یا نبودن امکان خرید را از من گرفت.

همچنین این موضوع در شبکه مجازی توئیتر با واکنش های تند سهامداران رو به رو شده است و در این شبکه برخی مدعی شده اند نرم افزارها و سامانه های مختلف این کارگزاری هر کدام قدرت خرید سهامداران را متفاوت از دیگری نشان می دهند و این موضوع امکان مدیریت پرتفوی را از سهامداران گرفته است.

به نظر می رسد رویه ای که به آن اشاره شد ناظر بر ضعف و ناکارآمدی سامانه های معاملاتی کارگزاری مورد اشاره باشد که به دلیل افزایش قابل توجه سهامداران فعال رقم خورده است؛ مشکلی که پیشتر نیز به شکل دیگری برای یکی دیگر از کارگزاری ها پرمخاطب کشور رخ داد و سهامدارانش را خرید عرضه اولیه محروم کرده بود.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. هوشنگقلی قلقلزاده ریاض زاده گفت:

    سلام موقع عقد قرارداد الکترونیکی نوشته شده که تمام اختیارات مالی شما دست این موسسه هست و میتواند به ضریب نامشخصی از شما غرامت و خسارت و دستمزد دریافت کند 🙂

دیدگاهتان را بنویسید