اختلاف داخلی آمریکا در خصوص سپاه پاسداران

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۲۲:۰۷
    کد خبر :903813

امروز روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد در آستانه اعلام تصمیم آمریکا در زمینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین، رژیم صهیونیستی فشار خود بر واشنگتن را مضاعف کرده است.

با اعلام این روزنامه، بایدن قرار است ظرف روزهای آینده تصمیم خود را پیرامون حفظ یا خروج نام سپاه از فهرست سازمان‌‌های «تروریستی» اعلام کند، به ادعای این روزنامه مقامات کاخ سفید بر خلاف مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا با حفظ نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌‌های تروریستی موافق هستند.

ادعای اختلاف بین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی عنوان می شود که پایگاه «واشنگتن فری بیکن» مدتی پیش از تلاش های برخی نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا برای تصویب طرحی خبر داد تا از اقدام احتمالی دولت «جو بایدن» در خصوص حذف سپاه پاسداران از فهرست موهوم «تروریسم» جلوگیری کنند.

این وبگاه ادامه داد بر اساس طرح پیشنهادی «برایان ماست» و «اسکات پری» ۲ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، از تلاش احتمالی دولت «بایدن» برای لغو تحریم‌‌های سپاه درصورت توافق با تهران جلوگیری می شود.

در صورتی که این طرح به قانون تبدیل شود، کاخ سفید نمی تواند بدون تاکید کنگره نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارجی حذف کند.

گفته می شود دور هشتم مذاکرات که از سال گذشته در شهر وین با حضور ایران و کشورهای عضو در برجام آغاز شده بود، با کارشکنی آمریکا روبرو شده است. ایران تاکنون چندین مرتبه هشدار داده است در خصوص منافع ملی تهران به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

برنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید