اختلاس میلیاردی در سازمان میادین‌ میوه و تره‌بار

    کد خبر :980173
اختلاس میلیاردی در سازمان میادین‌ میوه و تره‌بار

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران نسبت به اختلاس ۶.۵ میلیارد تومانی در سازمان میادین میوه و تره‌بار واکنش نشان دادند.

در یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران برای سال آینده در دستور کار اعضای شورا قرار دارد که در همین راستا ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بررسی بودجه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: خبری از اختلاس هشت میلیارد تومانی در این سازمان داریم و در حالی این اختلاس رخ داده که آقایان موضوع را به ما اعلام نکرده و ما خودمان به این مساله پی بردیم.

وی با بیان این‌که باید سازوکاری طراحی شود که از چنین مواردی جلوگیری شود، اظهارکرد: در این زمینه باید شفاف سازی صورت گیرد.

در ادامه ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در واکنش به صحبت‌های امانی در خصوص اختلاس هشت میلیارد تومانی در این سازمان گفت: این اختلاس برای دوره ما نبوده و برای یکی از معاونین سابق بوده که ما به محض مطلع شدن موضوع وی را از سمت خود برداشتیم و شخص معاون نیز خود این کار را انجام نداده بود؛ بلکه سه نفر از افرادی که توسط این فرد منصوب شده بودند اقدام به اختلاس به مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان کرده بودند.

وی با تاکید بر برکناری یکی از معاونین در این راستا اظهارکرد: با توجه به این‌که این مساله به اعتبار سازمان لطمه زده بود بلافاصله پس از مطلع شدن، اقدام به برکناری این معاون کردیم چنین اتفاقی به دلیل اعتماد بی‌جای این معاون به زیر مجموعه خود رقم خورده بود.

فصاحت تاکید کرد: این افراد بنا داشتند که رقم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان در سازمان از حساب برداشت کنند و بعد هم بگذارند و بروند. حتی یکی از آنها اقامت کانادا را نیز دریافت کرده بود که پس از مطلع شدن ما سریعا مبلغ برداشت شده از حساب برگردانده شد.

وی با تاکید بر این‌که این موضوع مربوط به این دوره نیست، گفت: این مساله برای دوره قبل بوده و ما سیستم را اصلاح کردیم تا چنین ماجرایی دوباره رخ ندهد.

در ادامه مهدی پیرهادی نیز در خصوص بررسی بودجه سازمان میادین میوه و تره‌بار اظهار کرد: در حال حاضر بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها وضعیت نابسامانی دارد و مواردی که در خصوص این بودجه داشته‌ایم امروز متوجه شدیم که در بودجه اعمال نشده است.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها زیان‌ده هستند و هزینه آنها روز به روز اضافه می‌شود به این ترتیب زیان‌دهی آنها افزایش پیدا می‌کند و برخی شرکت‌ها که در حال حاضر زیان‌ده نیستند در آینده زیان‌ده خواهند شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که چرا باید درآمدهای شهرداری را به شرکت‌های زیان‌ده بدهیم تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم گروهی متشکل از شورا و شهرداری وضعیت شرکت‌ها را بررسی کنند تا مدل مالی بدست بیاید تا مشکلات شرکت‌ها مرتفع شود. با اصلاح این روش‌ها قطعا بودجه سال آینده شهرداری تهران اصلاح خواهد شد. برخی شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند با سایر شرکت‌ها باید ادغام شوند تا هم مشکلات آنها رفع شود و هم تعداد این شرکت‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: به محتوای موضوعاتی که توسط اعضای شورا در خصوص سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار مطرح می‌شود کاری ندارم اما این موضوعات چه ارتباطی به بودجه دارند. اگر این روند ادامه پیدا کند حتما امروز نمی‌توانیم بودجه را به نتیجه برسانیم.

تشکری هاشمی نیز در خصوص بودجه سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: اگر قرار باشد فقط در بررسی بودجه چند عدد و رقم را اعلام کنیم پس نقش نظارتی شورا چگونه اعمال می‌شود؟. ما دست سازمان‌ها را باز گذاشتیم در حالی که شورا باید سیاست‌گذاری کند اما با این روش به ماشین امداد تبدیل خواهد شد. امروز مدیران سازمان‌ها آنقدر دست‌شان باز است که دست شورا و شهردار نیز آنقدر باز نیست.

وی تاکید کرد: به طور خاص در چند سازمان از جمله مدیریت میادین میوه و تره‌بار در حوزه جذب نیرو اتفاقاتی رخ داده و حتی ساختار سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز تغییر می‌کند. در اینجا باید این سوال مطرح شود که نقش نظارتی شورا کجاست؟. باید ببینیم چه اتفاقی در سازمان‌ها می‌افتد تا نگذاریم از مسیر اصلی خارج شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید