احتمال غیبت آزمون در جام ملت‌های آسیا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۳۶
    کد خبر :1045047
غیبت آزمون جام ملت‌های آسیا

سایت گل اندونزی در گزارشی اعلام کرد سردار آزمون به دلیل توافقش با باشگاه رم نمی‌تواند تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

این سایت ورزشی اعلام کرد سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت نخواهد کرد: «‌تیم ملی با مربیگری امیر قلعه‌نویی آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی اندونزی پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. تهدید جدی ایران، حضورنداشتن سردار آزمون، مهاجم رم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. اما غیبت آزمون به دلیل مصدومیت نیست بلکه او به دلیل توافق صورت‌گرفته با باشگاه ایتالیایی در این رقابت‌ها غایب خواهد بود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «زمانی که آزمون تابستان گذشته به صورت قرضی از بایرلورکوزن به رم منتقل شد، جالوروسی بندی درباره عدم حضور آزمون در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گنجاند. گفته می‌شود به همین دلیل رم اجازه حضور آزمون در این تورنمنت را نمی‌دهد. این وضعیت به یک سوژه داغ در فوتبال ایران تبدیل شده است. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ایران، می‌خواهد با ژوزه مورینیو دیداری داشته باشد تا آزمون بتواند حداقل در جام ملت‌های آسیا ایران را همراهی کند.

تیم ملی ایران قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا ابتدا یک اردوی آماده‌سازی را در جزیره کیش برگزار می‌کند. آنها پیش از سفر به قطر، دیداری مقابل بورکینافاسو برگزار می‌کنند. سپس ایران در در دیداری دوستانه در کشور میزبان جام جهانی حریف تیم ملی اندونزی خواهد بود.

در این گزارش تایید شد که با این وجود، دیدار سرمربی ایران و مورینیو امکانپذیر نیست: تمایل قلعه‌نویی برای دیدار با مورینیو به دلیل محدودیت صدور ویزا از بین رفته است. این اتفاق شانس آزمون برای همراهی تیم ملی ایران را به‌شدت کم می‌کند. با این حال چهار بازیکنی که در خارج از ایران بازی می‌کنند، پیش از شروع اردوی رسمی، تمرین‌های خود را در تهران پشت سر گذاشته‌اند.

این چهار بازیکن صادق محرمی، مدافع تیم دیناموزاگرب کرواسی، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، محمد محبی (روستُف روسیه) و علی قلی‌زاده (لخ‌پوزنان لهستان) هستند. همچنین دستیاران قلعه‌نویی یعنی رحمان رضایی، آنتونیو مانیکونه و حمید مطهری آنها را همراهی می‌کردند.

گل در حالی مدعی نبودن سردار در جام ملت‌ها شده است که نام او در فهرست اعلامی تیم ملی دیده می‌شود. لیست فعلی تیم ملی در شرایطی با حضور ٢٧ بازیکن اعلام شده که فدراسیون فوتبال در نامه‌ای رسمی به باشگاه رم و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم ملی شده و در حال مذاکره با مسئولان رم است تا اجازه حضور این بازیکن را به‌ دست بیاورد. بنابراین فدراسیون فوتبال تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC (١٢ دی) منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزادکردن این بازیکن و ملحق‌شدنش به اردوی تیم ملی در موعد مقرر است و پس از آن فهرست نهایی و ٢۶ نفره تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید