احتمال ریزش ساختمان معروف تهران

    کد خبر :1051332
احتمال ریزش ساختمان معروف تهران

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ گفت: ملک موصوف به خوشخواب در ناحیه ۶ این منطقه در محله بیمه، از املاک ناایمن و پرخطر شناسایی شده است که با وجود اخطارهای متعدد در زمینه‌های مختلف اقدامی نکرده اند.

میثم محمدی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ درخصوص ساختمان ناایمن و پرخطر خوشخواب در این منطقه گفت: طی حدود یک سال اخیر بارها اخطار ایمنی در بخش های مختلف به این ملک که هم اکنون نیز با بی توجهی بارگذاری جمعیتی نیز پرداخته است، داده شده، اما مالکین و هیات مدیره همکاری و اهتمام لازم را در این خصوص ندارند. ملک مورد نظر دارای رای ماده ۱۰۰، بدون پایان کار، عدم توجه به تراکم قانونی و ساخت پارکینگ و واحد مسکونی به متراژ ۱۶ هزار و ۸۵۴ متر مربع است که هیچگونه همکاری به منظور اجرای رای ندارد.

او با بیان اینکه ملک خوشخواب، اخطارهای متعدد در خصوص عدم رعایت مباحث ۳، ۴، ۱۲ و ۲۰ مقررات ملی ساختمان و پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ را دریافت کرده که مالکین تاکنون نسبت به اجرای مقررات ابلاغی نیز کاری نکرده اند، افزود: این ملک همچنین دارای ۲ دستگاه تاورکرین و داربست فلزی در قسمت نما است که به رغم اخطارهای متعدد دیگر، گواهی‌های لازم استاندارد تاورکرین و ایمنی داربست ها را ارائه نداده است.

 ریزش ساختمان

محمدی ادامه داد: عدم صدور گواهی استحکام بنا توسط شرکت های مهندسی ناظر بررسی کننده، عدم تکمیل نما، عدم تاییدیه آسانسور، عدم مهاربندی پشت بام، عدم مهاربندی پارکینگ ها، عدم ارائه تاییدیه آتش نشانی و عدم رعایت موارد ایمنی و ضوابط مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان؛ از جدی ترین مسائل مورد توجه ملک موصوف به خوشخواب است.

ریزش ساختمان

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری منطقه ۵ با اشاره به اینکه پرونده تخلفات متعدد ملک جهت اخذ دستور مقامات قضایی در حال تکمیل نهایی است و به زودی به دادستانی به همراه مصوبات کمیته ایمنی، ارسال خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا شهرداری منطقه ۵، به مالکین ملک خوشخواب و تعاونی فعال در آنجا، اخطار و تذکر جدی داده که به قید فوریت، مراحل قانونی مقاوم سازی، رعایت مقررات ملی ساختمان و دیگر اقدامات ایمنی را با تایید آتش نشانی ارائه کند، در غیر این صورت باید عواقب اقدامات سلبی حقوقی را بپذیرد.

ریزش ساختمان

او یادآور شد: در این شرایط به نظر می رسد مالکان ملک موسوم به خوشخواب در خواب ایمنی هستند و متصور است که حادثه ای برای آنجا رخ نخواهد داد، در حالیکه این روند نشان می دهد که در صورت وقوع یک حریق ساده و یا مشکلات لرزه ای احتمالی قابل احساس، حتی احتمال ریزش ساختمان و خسارت فراوان مادی و معنوی و جانی زیاد رخ دهد. برهمین اساس شهرداری منطقه ۵ هشدار می دهد که مالکین باید به فکر جان و مال خود و فرزندان‌شان باشند و قبل از آنکه دیر شود وارد فرایند ایمن سازی شوند، چرا که شرایط فعلی سکونت ایمن را با اختلال و نگرانی های جدی مواجه نموده است.

ریزش ساختمان

همشهری آنلاین 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید