احتمال تامین برق خانه های انگلیس با زغال سنگ

    کد خبر :980995
تامین برق انگلیس با ذغال سنگ

 شبکه ملی برق بریتانیا از نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز این کشور خواست تا برای اولین بار در زمستان امسال آماده تولید برق باشند چرا که بارش برف و سرمای اواخر فصل جاری باعث کمبود برق در سراسر این کشور شده است.

اپراتور شبکه برق انگلیس که برای افزایش عرضه به زغال سنگ متکی بوده است، روز سه‌شنبه از سه نیروگاه دیگر نیز درخواست تولید برق کرد.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که شرکت ملی برق بریتانیا روز دوشنبه برای تأمین انرژی مورد نیاز به شرکت برق فرانسه Electricite de France نیز روی آورده بود.

طول زمستان برای استفاده آماده شده بودند اما این اولین بار است که به آن‌ها اعلام نیاز شده است.

آدام بل، مدیر سیاست‌های شرکت مشاوره‌ای استون‌هیوِن Stonehaven، به بلومبرگ گفت: اگرچه استفاده از زغال سنگ هرگز مثبت نیست، اما بهتر از خاموش شدن چراغ‌ها است. در حال حاضر، با یک بحران انرژی، این کار معقولی است.

در شرایط آب وهوایی بدون باد که روز سه شنبه ثبت شد و تقاضای بالا به دلیل سرمای شدید زمستان در انگلیس به همراه کمبود واردات برق به علت اعتصابات کارگران نیروگاه برق در فرانسه، یک بحران انرژی کامل در بریتانیا ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، تولید برق بادی کاهش یافته است و تنها 13 درصد از برق کشور را تامین می کند، در حالی که اداره هواشناسی بریتانیا هشدارهایی درباره دمای زیر صفر و همچنین برف و یخ که می تواند حمل و نقل را مختل کند، صادر کرده است.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید