احتمال ازسرگیری سفر به عتبات در هفته‌های آینده

    کد خبر :780247

سفر به عتبات به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است، اما به نظر می‌رسد با موافقت ستاد مبارزه با کرونا ,و مسؤولان عراقی، سفرهای زیارتی به کربلا در هفته‌های آینده از سر گرفته شود.

عتبات با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای عراق در اسفندماه سال گذشته متوقف شد و با وجود اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر برای سفرهای نوروزی عتبات نام‌نویسی کردند، هیچ اعزامی نه تنها در نوروز بلکه تاکنون نیز انجام نشده است.

برقراری سفر به عتبات منوط به پذیرش عراق و موافقت ستاد کروناست

حدود یک سال است که عاشقان حسینی در انتظار برقراری سفر به کربلا هستند تا باز هم بتوانند در حرم سیدالشهدا (ع) به زیارت بپردازند. البته ایران، آمادگی اعزام زائر به عتبات را دارد؛ تا جایی که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، ایران برای برقراری سفر به عتبات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی آمادگی‌های لازم را دارد. اما از سرگیری این سفرها منوط به پذیرش عراق و موافقت ستاد مبارزه با کرونا است.

موافقت ستاد کرونا برای برقراری سفر به کربلا

با توجه به آمادگی متولیان اعزام زائران به عتبات، به نظر می‌رسد که در جلسات اخیر ستاد مبارزه با کرونا، با ازسرگیری سفرهای زیارتی به عتبات موافقت شده است. اما از سرگیری سفر به عتبات منوط به پذیرش طرف عراقی و موافقت وزارت بهداشت و وزارت کشور عراق است.

به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت، برای برقراری سفر به عتبات با مسوولان وزارت بهداشت ایران و عراق در حال رایزنی هستیم و در صورت موافقت دو کشور، سفرهای زیارتی از سرگرفته می‌شود و اگر اعزام‌ها آغاز شود، هیچ کاروان غیرمجازی اجازه خروج از کشور نخواهد داشت.

احتمال ازسرگیری سفر به عتبات در هفته‌های آینده

بر همین اساس زمزمه‌هایی برای برقراری سفر به عتبات در هفته‌های اخیر شنیده می‌شود و حتی آمادگی برای اعزام زائران در حال انجام است. البته همانطور که معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفته است هم‌اکنون عراق برای زائران ویزا صادر نمی‌کند و علاوه بر این، برخی زیرساخت‌های همچون آشپزخانه مرکزی ایران در عراق نواقصی دارند که در حال رفع آنها هستیم.

با توجه به تلاش برای رفع نواقص موجود و مذاکرات دو کشور، به گفته یک منبع آگاه، نوروز امسال سفر به عتبات برقرار خواهد شد. البته در صورت پذیرش عراق و تداوم کاهش مبتلایان به کرونا، سفر به عتبات در هفته‌های آینده از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش فارس، اوایل سال جاری که سفر به عتبات متوقف شده بود، متولیان حج و زیارت با همکاری وزارت بهداشت اقدام به تهیه و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای ازسرگیری سفرها کردند که عراق در آن دوره از پذیرش زائر خارجی امتناع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید