معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:

اجرای فوق برنامه‌ها در مهدهای کودک اجباری نیست

    کد خبر :609521

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران درباره اجرای فوق برنامه‌ها در مهدهای کودک گفت: این برنامه‌ها بر اساس رضایت والدین است و اجرای آن بدون اخذ رضایت آنها ممنوع است.

مهشید موقر درباره شهریه‌های مهدهای کودک اظهار کرد: مهدهای کودک براساس ۵ شاخص ایمنی، شرایط فیزیکی و تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، آموزش و شرایط بهداشتی رتبه‌بندی می شوند که بالاترین رتبه در صورت داشتن همه ۵ شرط و احراز امتیاز لازم در مهدهای کودکی که شیرخوار دارند ۴ ستاره محسوب می‌شوند. سایر مهدهای کودک که گروه سنی شیرخوار ندارند در صورت احراز شرایط فوق و امتیاز مکتسبه طی رتبه‌بندی تا سه ستاره رتبه‌بندی می شوند.

وی تصریح کرد: مهدهای کودک از بدو تاسیس به صورت یک ستاره مشروط هستند که پس از بررسی کامل شرایط قابل ارتقاء رتبه خواهند بود و شهریه مهدهای کودک براساس رتبه کسب‌شده از ۱۰ تا ۴۰ درصد قابل افزایش است.

موقر همچنین درباره اجرای فوق برنامه‌ها در مهدهای کودک گفت: این برنامه‌ها براساس رضایت والدین است و مهدهای کودک دارای رتبه‌های مختلف به طبع دارای شرایط یکسان برای برگزاری فوق برنامه نخواهند بود؛ به عنوان مثال یک ستاره مشروط یک برنامه، یک ستاره دو برنامه، دو ستاره سه برنامه، سه ستاره ۴ برنامه و چهارستاره ۵ برنامه می‌توانند برگزار کنند که البته اجباری نیست.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه در مهدهای کودک موضوعی تحت عنوان مهد لاکچری نیست، افزود: ارائه خدمات منوط به داشتن ۵ شرط لازم و نحوه خدمات دهی مهدهای کودک است و شهریه فوق برنامه ها ۱۳ درصد شهریه پایه طبق بخشنامه ارسالی کشور پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: شهریه‌ها بر اساس رتبه مهد کودک از ده درصد تا ۴۰ درصد قابل افزایش است به عنوان مثل یک ستاره نسبت به کف شهریه ۱۰ درصد، دو ستاره ۲۰ درصد، سه ستاره ۳۰ درصد و چهار ستاره ۴۰ درصد قابل افزایش است.

موقر گفت: خانواده‌ها می‌توانند در صورت هرگونه شکایت نسبت به افزایش شهریه یا هر تخلفی از مهدهای کودک با شماره تلفن ۸۸۸۷۹۵۹۴ دفتر مهدهای کودک استان تماس بگیرند. ضمن اینکه شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۵۳۰ دفتر بازرسی جهت شکایت در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز شهریه‌ها جدید به مهدهای کودک ابلاغ شده است و مهدها موظف به دریافت شهریه بر اساس تعرفه‌های جدید هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید