اثرانگشت هر فرد منحصربفرد نیست

    کد خبر :1047661

براساس یافته‌های هوش مصنوعی، به نظر می‌رسد که دانش ما در مورد منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر فرد نادرست است.

بازتاب- همه می‌دانند که هر فردی اثر انگشت منحصر به فرد خود را دارد. یک واقعیت کمتر شناخته شده، اما با این وجود موردی که برای علم پزشکی قانونی بسیار اهمیت داشته این است که انگشت هر فرد یک اثر انگشت منحصر به فرد نیز دارد. به عبارت دقیق‌تر، تا به حال همه اینطور فکر می‌کردند و معلوم شد که این کاملا درست نیست.

تیمی به رهبری گیب گوئو، کارشناس ارشد مهندسی کلمبیا، از هوش مصنوعی استفاده کردند تا ثابت کنند که این باور چند دهه‌ای در واقع اشتباه است. گوئو که هیچ پیشینه‌ای در پزشکی قانونی ندارد، از یک پایگاه داده عمومی در دسترس دولت ایالات متحده شامل حدود 60000 اثر انگشت استفاده کرد. او تمام این اثر انگشت‌ها را به صورت جفت به سیستم هوش مصنوعی افزود. برخی از اثرانگشت‌ها برای یک نفر بوده و برخی دیگر برای افراد متعدد.

اثرانگشت

معلوم شد که اثر انگشتان مختلف یک فرد، البته، یکسان نیست، اما ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. این برای شناسایی دو اثر انگشتان مختلف به عنوان متعلق به یک شخص کافی است. دقت این مقایسه خیلی بالا نیست و به 77درصد برای یک جفت انگشت می‌رسد. علاوه بر این، در حضور چندین جفت انگشت افزایش هم پیدا می‌کند. چنین دقتی برای در نظر گرفتن این فناوری در دادگاه کافی نیست، با این حال، مطالعه موردنظر تنها بر اساس 60000 اثرانگشت انجام شد.

مهندس ارشد مهندسی کلمبیا و پروفسور Aniv Ray خاطرنشان می‌کند که این تحقیقات ابتدایی بوده و برای به نتیجه رسیدن نهایی زمان نیاز دارد. پس از امتناع، تیم داده‌های بیشتری را به هوش مصنوعی ارائه کرد، یافته‌های خود را تایید کرد، اما دوباره رد شد. در نهایت مقاله مورد قبول مجله Science Advances قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید