ابلاغ مصوبه تمدید مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ ۹:۱۴
    کد خبر :724710

پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده و بخشی از کالا‌های گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور، با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، در جلسه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیئت وزیران رسید.

به موجب این مصوبه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو‌های دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آن‌ها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می‌گردد، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آن‌ها بلامانع است.

 

معاون اول رئیس جمهور آئین نامه اجرایی تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موضوع اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری و در حال بهره برداری را ابلاغ کرد.
به موجب پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور که در جلسه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیئت وزیران رسید، دستگاه‌های اجرایی مکلفند، از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌های خود تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام و آماده بهره برداری و در حال بهره برداری اعم از طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با منابع عمومی و اختصاصی و طرح‌های شرکت‌های دولتی با منابع داخلی از طریق انعقاد قرارداد در قالب ماده فوق با بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی فراهم کنند.

به گزارش صداوسیما،همچنین، دستگاه‎‌های اجرایی می‌توانند حداکثر تا ۳۰ درصد برآورد سرمایه مورد نیاز پروژه شامل تامین بخشی از هزینه‌های سرمایه‌ای پروژه، استملاک زمین، وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات، بعنوان کمک برای توجیه مالی پروژه منظور نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید