ابداع سامانه آتش نشانی هوشمند با کمک هوش مصنوعی

    کد خبر :1012183
سیستم آتش نشانی

با آتش‌سوزی‌های فعلی در یونان، ایتالیا و آمریکای شمالی و استرالیا در هشدار ال نینو که می‌تواند شرایط خشک‌کننده را برای تابستان تلخ دیگری از آتش‌سوزی‌ها نشان دهد، رقابت برای توسعه فناوری‌های واکنش زودهنگام بهتر و حتی راه‌هایی برای پیش‌بینی دقیق شیوع ادامه دارد.

بازتاب-بهترین حرکت برای مهار آتش‌سوزی‌ها بوسیله واکنش زودهنگام است، این همان چیزی بوده که مخترعین به دنبال آن هستند تا با کمک هوش مصنوعی بتوانند به سرعت مسئله آتش سوزی را برطرف سازند.

هوش مصنوعی شرکت Pano که بیش از 2.4 میلیون هکتار (6.2 هکتار) زمین در کالیفرنیا، کلرادو، اورگان، واشنگتن، آیداهو و مونتانا را تحت نظر دارد، به یک استارتاپ پیشرو هوش مصنوعی تبدیل شده که آتش سوزی‌های جنگلی را هدف قرار می‌دهد و اکنون به استرالیا رسیده تا ناجی جنگل‌های این کشور پهناور باشد. این فناوری با شناسایی خطر آتش سوزی در زمان واقعی، ارزیابی تهدیدها و هشدار دادن به تیم‌های واکنش سریع، ارائه داده‌های جامعی که می‌تواند در زمان صرفه جویی کند، کمک شایانی برای خاموش ساختن آتش جنگلی خواهد کرد.

دوربین‌هایی که می‌توانند 360 درجه اسکن کنند، در نقاط بالا دستی مستقر شده و دائماً مناظر را زیر نظر دارند و به دنبال دود می‌روند. این دوربین‌ها که می‌توانند تا 15 مایل (24 کیلومتر) را در همه جهات ردیابی کنند، فیلم‌هایی با کیفیت بالا می‌گیرند و از یادگیری عمیق برای شناسایی آتش‌سوزی‌ها، تریاژ تهدیدی، مشخص کردن مکان آنها و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر کمک می‌گیرند.

آرویند ساتیام، مدیر ارشد بازرگانی و یکی از اعضای موسس Pano AI، اظهار داشت:

“تیم ما در Pano متشکل از متخصصان سابق آتش نشانی و همچنین تکنولوژیست‌های کلاس جهانی است که دور هم جمع شده تا بهترین ابزار ممکن را برای اولین واکنش‌دهندگان سریع بسازند.”

 

سیستم آتش نشانی

 

وی افزود 14 پست نظارتی جدید برای نظارت بر مثلث سبز، منطقه‌ای ناهموار از بوته زار در جنوب شرقی استرالیا نصب شد. مطالعات به نحوه استفاده از هوش مصنوعی همراه با داده‎‌های ابری و ماهواره‌ای برای به حداقل رساندن زمان بین شناسایی یک تهدید و ارسال تیم‌های آتش نشانی می‌پردازد. استارت‌آپ‌های دیگری مانند Firestory از داده‌های مبتنی بر ابر و هوش مصنوعی جهت کمک به پیش‌بینی مناطق خطر احتمالی برای آتش‌سوزی‌های جنگلی استفاده می‌کنند.

در سال 2022، مجمع جهانی اقتصاد، برنامه آزمایشی FireAid را در ترکیه رهبری کرد که از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پیش بینی شیوع آتش سوزی استفاده می‌کرد. این امر منجر به نرخ موفقیت 80 درصدی در پیش‌بینی دقیق محل وقوع آتش‌سوزی 24 ساعت قبل از زمان شده و به اورگان‌های لازم پیام داده تا اقدام لازم را انجام دهند.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این فناوری در کدام مناطق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مانع از خسارات بزرگ ناشی از آتش سوزی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید