ابتلای 600کودک به سندرم التهابی مرتبط با کرونا

    کد خبر :737086

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های (CDC) ایالات‌ متحده آمریکا اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰۰ کودک در این کشور به بیماری نادری که باعث التهاب رگ‌های خونی می‌شود، مبتلا شده‌اند.

این کودکان در واقع به نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ به گفته کارشناسان آمریکایی این سندروم التهابی که اخیراً توسط سی‌دی‌سی به عنوان سندرم التهابی مولتی سیستم در کودکان (MIS-C) نامگذاری شده است، شبیه سندروم شوک سمی و بیماری کاوازاکی است.

این سندروم باعث تب، قرمزی چشم، تورم دست و پا و تورم رگ‌های خونی می‌شود و مقامات پزشکی انتظار دارند که تعداد کودکان مبتلا به این بیماری ناشناخته افزایش پیدا کند.

به گزارش فارس، این بیماری در کودکان و نوجوانان حدود دو تا چهار هفته پس از شروع کووید ۱۹ گزارش شده و آمار کودکان بستری شده در بیمارستان ۴ ماه گذشته را شامل می‌شود.

به گفته کارشناسان بهداشتی، با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا می‌توان انتظار افزایش ظهور «MIS-C» در کودکان را نیز داشت.

ادارات بهداشت و درمان آمریکا از ۲۹ ژوئیه، ابتلای ۵۷۰ بیمار مبتلا به MIS-C که از ۲ مارس تا ۱۸ ژوئیه به این بیماری مبتلا شده‌اند را گزارش کردند؛ تاکنون ۱۰ نفر از افراد مبتلا به این سندرم جان باخته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید