سخنگوی وزارت صمت:

آیین نامه واردات خودرو نهایی شده و هفته آینده رسانه ای می شود

    کد خبر :934796
قالیباف -وارداتن خودرو

سخنگوی وزارت صمت گفت: آیین نامه اجرایی واردات خودرو نهایی شده و هفته آینده رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش تسنیم، امید قالیباف با اشاره به پیگیری‌های وزارت صمت برای عملیاتی شدن آیین نامه واردات خودرو گفت: جزئیات آیین نامه اجرایی واردات خودرو به زودی یعنی ظرف یک هفته آینده رسانه‌ای خواهد شد.

وی گفت: هدف گذاری واردات خودرو برای دهک‌های پایین است و تا 20 هزار دلار برنامه‌ریزی‌شده است.

به گفته قالیباف برای واردات با خودروساز‌هایی همچون تویوتا ژاپن و همچنین شرکت‌های خودروساز آلمانی، چینی و هندی مذاکراتی شده است.

وی ادامه داد: خودروسازان خودشان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا مذاکره کردند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

این قصه سر دراز دارد

اواسط هفته گذشته خبر رسید آیین‌نامه واردات خودرو در هیات دولت نهایی شده و وزیر صمت هم وعده رونمایی از آن را در روز شنبه را داد. این در شرایطی است که تا این لحظه، از اعلام رسمی جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو خبری نشده و باز هم اطلاع رسانی درباره آن را به هفتع بعد موکول می کنند.

در همین حال حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بخشی از جزئیات این آیین‌نامه را فاش کرد. وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو احتمالا تا یک ماه دیگر نهایی می‌شود، گفت: اولین محموله خودروهای خارجی، آذر امسال وارد کشور خواهد شد.

طبق گفته فیروزی به دنیای اقتصاد، واردات خودرو توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است و سبدی از محصولات برقی، هیبریدی و اقتصادی را در بر می‌گیرد. بر اساس اظهارات این نماینده مجلس، خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی ابتدا به مناطق آزاد وارد می‌شوند، با این حال وی توضیح نداده شهروندان در دیگر مناطق کشور چه زمانی شاهد ورود این مدل خودروها خواهند بود. گفته می‌شود حقوق ورودی در‌نظر‌گرفته‌شده برای خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی پنج درصد است، هرچند باید منتظر ابلاغ آیین‌نامه ماند و دید آیا آنجا هم چنین عددی در نظر گرفته شده یا کمتر و بیشتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید