آیا نسخه اولیه اندروید 12 گوشی ها را با مشکل رو به رو می کند؟

    کد خبر :851670

دو روز پیش بود که گوگل به طور رسمی، نسخه پایدار سیستم‌عامل اندروید 12 را معرفی کرد. در همان روز شیائومی نیز سریعاً لیستی از نخستین گوشی‌های دریافت کننده بروزرسانی اندروید 12 منتشر کرد که ترکیبی از گوشی‌های پرچمدار این شرکت را شامل می‌شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارهرچند بسیاری از کاربران شیائومی نسبت به این موضوع ابراز خرسندی کردند اما ظاهراً آپدیت این گوشی‌های به اندروید 12 با مشکلاتی جدی همراه شده است. شیائومی یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که رابط کاربری اختصاصی خود را بر پایه اندروید 12 آزمایش کرد. این شرکت به تازگی نسخه بتا MIUI را در دوازدهمین آپدیت بزرگ سیستم‌عامل اندروید برای پرچمداران خود یعنی گوشی‌‌های Xiaomi Mi 11 ، Xiaomi Mi 11 Pro  و Xiaomi Mi 11i منتشر کرده است.

اما ظاهراً کسانی که برای آپدیت به جدیدترین بروزرسانی فریمور وسوسه شدند و از جمله افرادی بودند که شرایط آزمایش نسخه بتا سیستم عامل را داشتند، خیلی زود پشیمان شدند.

پس از نصب بروزرسانی نرم‌افزاری با شمارهV12.5.1.0.SKBMIXM ، V12.5.1.0.SKKMIXM، V12.5.1.0.SKAMIXM به ترتیب در گوشی‌های هوشمند می 11، می 11آی و می 11 اولترا، گویا این گوشی‌ها بریک (Brick) شده‌اند.

بریک شدن اصطلاحی است که برای گوشی یا سایر لوازم الکترونیکی باارزش هنگامی که به طور کلی از کار بیفتند استفاده می‌شود. این مشکل معمولاً زمانی در گوشی‌های هوشمند به وقوع می‌پیوندد که عمل بازنویسی و جایگزینی نسخه فریمور حین آپدیت دستگاه با مشکلی مواجه شود.

داستان رخ داده برای این دسته از گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که چرا شرکت‌ها آگاهانه به کاربران در مورد خطری که از بروزرسانی اولیه – مملو از اشکالات و خطاها – ناشی می‌شود، هشدار می‌دهند. کاربران همیشه باید به خاطر داشته باشند که هرگونه اقدام به بروزرسانی با بیلدهای اولیه را به مسئولیت و ریسک خود انجام می‌دهند.

البته در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل برای اکثر گوشی‌های هوشمند شیائومی که در برنامه آزمایشی Mi Pilot شرکت کرده‌اند رخ داده یا این موارد گزارش شده استثناء بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید