نسخه گو ادیشن اندروید 12 توسط گوگل معرفی شد

    کد خبر :870563

سرانجام گوگل نسخه سبک و کاربردی اندروید 12 که با نام Android 12 Go Edition شناخته می‌شود را برای گوشی‌های ارزان قیمت با قدرت سخت‌افزاری پایین منتشر کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ چند ماه قبل گوگل از اندروید ۱۲ رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی اندروید ۱۲ گو ادیشن رسیده که از سال آینده میلادی برای گوشی‌های اقتصادی منتشر شود. گوگل اعلام کرده سیستم‌عامل جدید خودش موجب بهبود ۳۰ درصدی عملکرد گوشی‌های هوشمند نسبت به نسخه قبلی یعنی اندروید ۱۱ گو ادیشن می‌شود. علاوه بر این سیستم‌عامل جدید از انیمیشن‌های روان‌تری نسبت به گذشته برخوردار است.

لازم به ذکر است این سیستم عامل برای گوشی‌های ارزان قیمتی که فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارند، توسعه پیدا کرده است. علاوه بر این گوگل قابلیت‌های جدیدی را به اندروید ۱۲ گو ادیشن اضافه کرده که موجب افزایش عملکرد، شارژدهی باتری و فضای ذخیره‌سازی می‌شود. همچنین کاربران قادر هستند اپ‌هایی که استفاده چندانی از آنها ندارند را Hibernate کنند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

علاوه بر این می‌توان از اپ Files Go برای حذف فایل‌ها و بازیابی آن‌ها پس از ۳۰ روز استفاده کرد. قابلیت Nearby Share هم بروزرسانی شده تا با انتقال اپ‌ها میان دستگاه‌ها در مصرف دیتا صرفه‌جویی کرد. امکان ترجمه سریع یک صفحه وب هم به لطف نسخه جدید این سیستم‌عامل امکان‌پذیر شده است.

گوگل در کنار بهبود عملکرد در اندروید ۱۲ Go Edition توجه خاصی به حریم خصوصی هم داشته است. داشبورد حریم خصوصی اندروید ۱۲ حالا در نسخه گو هم وجود دارد و می‌توان نگاهی به تمام مجوزهای اپ‌ها داشت و در صورت نیاز آنها را ابطال کرد.

همچنین به لطف اعلان حریم خصوصی در قسمت Status Bar می‌توان استفاده برنامه‌ها از دوربین یا میکروفن گوشی را هم مشاهده کرد. علاوه بر این در اندروید ۱۲ گو ادیشن موقعیت تقریبی مکان کاربران در اختیار برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده اندروید ۱۲ گو ادیشن سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد و تعداد کاربران فعال اندروید گو در بازار جهانی به بیش از ۲۰۰ میلیون رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید