آیا بعد از ایام اربعین امکان سفر به کربلا وجود دارد؟

    کد خبر :847090
آیا بعد از ایام اربعین امکان سفر به کربلا وجود دارد؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه قبل از ایام اربعین هم برای اعزام زائر در روز عرفه به کشور عراق پیگیری می‌کردیم، اگر به امید خدا اعزام زائر به اربعین با سلامت و بدون مشکل انجام شود، امیدواریم بتوانیم بعد از ماه صفر هم اعزام‌های محدود زائر را داشته باشیم.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری مراسم حج عمره بعد از دوران کرونا برنامه‌ای دارید، گفت: با توجه به اینکه هنوز کنسولگری ما در کشور عربستان راه اندازی نشده، هیچ اعزامی برای حج عمره نداریم.

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که در سال ۹۴ رخ داد، ما دو شرط برای اعزام به حج عمره داریم که یکی تضمین عزت، سلامت و کرامت عمره‌گزاران ایرانی است که شرط بلافصل و قطعی جمهوری اسلامی برای همه سفرها به ویژه سفرهای زیارتی است. دومین شرط هم افتتاح کنسولگری دفتر نمایندگی جهموری اسلامی یا حافظ منافع است که بتواند از حقوق اتباع ایرانی در آنجا حمایت و دفاع کند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای راه اندازی کنسولگری ما در کشور عربستان مذاکراتی در حال انجام است، ادامه داد: در همین سفری که آقای امیر عبداللهیان برای کنفرانس بغداد به عراق داشتند مذاکرات سرپایی بین وزاری امور خارجه ایران و عربستان در این خصوص انجام شد و با تاکید بر تداوم این مذاکرات امیدوار هستیم که به زودی دفتر حافظ منافع یا کنسولگری ایران در جده و همین طور دفتر کنسولگری عربستان در مشهد راه اندازی شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این امید را داریم که اعزام حاجیان به حج عمره را آغاز کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بعد از ایام اربعین زائران می‌توانند به صورت آزاد به کشور عراق سفر کنند؟، افزود: ویزایی که برای زائران اربعین صادر کردیم ۲ ماهه است و از بدو ورود به عراق یک ماه اعتبار دارد و همچنین ما امیدواریم با توجه به اینکه قبل از ایام اربعین هم برای اعزام زائر در روز عرفه به کشور عراق پیگیری می‌کردیم، اگر به امید خدا اعزام زائر به اربعین با سلامت و بدون مشکل انجام شود، بتوانیم بعد از ماه صفر اعزام‌های محدود زائر را داشته باشیم.

به گزارش میزان، رشیدیان اظهار کرد: از این رو درخواستی را به طرف عراقی ارائه داده ایم که امکان اعزام روزانه و هفتگی حدود ۵ هزار نفر را به این کشور داشته باشیم و از آنجایی که این افراد به صورت کاروانی اعزام می‌شوند، کاملا قابل کنترل و مدیریت هستند و اگر مجوز انجام این کار توسط ستاد کرونا در کشور صادر شود و این توافق با کشور عراق صورت گیرد، ما می‌توانیم اعزام زائر به عتبات را داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید